آیین تشییع شهید سید رضی موسوی برگزار شد + فیلم و عکس

آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور مردم پایتخت و برخی از مسئولان در میدان آیینی امام حسین(ع)برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی که شب گذشته در حرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) طواف داده شد، از ساعت هشت صبح امروز _پنجشنبه هفتم دی_ با حضور مردم تهران و برخی مقامات کشوری و لشکری در میدان امام حسین (ع) آغاز شد و پیکر این شهید از میدان امام حسین تا میدان شهدا تشییع می‌شود.

در این مراسم شعارهای چون «الله اکبر»، «لبیک یا حسین»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیسم»، «مرگ بر آمریکا»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و سر داده شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که عکس‌هایی از شهیدان سردار قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی موسوی و دیگر شهدای مدافع حرم در دست دارند، از ساعتی پیش در میدان برگزاری مراسم حاضر شده بودند.

روی پرچم‌های زرد رنگی که شرکت‌کنندگان در مراسم در دست دارند نوشته شده است: «حریفتم».

شهید رضی از مؤثرترین فرماندهان سپاه در جبهه مقاومت بود

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به این‌که «پیکر یک فدایی اسلام همچون نگین انگشتر در بین شما مردم صدیق و مهربان قرار دارد»، گفت: شهادت سردار بزرگ اسلام سید رضی را به امام زمان (عج)، رهبر عظیم‌الشان، ملت ایران و خانواده آن عزیز تبریک و تسلیت میگویم. شهید رضی یکی از باسابقه‌ترین، میدان دیده‌ترین و مؤثرترین فرماندهان سپاه در جبهه مقاومت بود، حدود ۳۳ سال در دفاع از حریم از اهل بیت (ع) و دفاع از مجد و عظمت اسلام، دفاع از حیثیت و امنیت در خطیرترین موقعیت‌ها مثل کوهی از آرامش ایستاد.

وی افزود: او صحابه آن سردار فراموش‌نشدنی حاج‌قاسم سلیمانی بود و هرگز میدان جهاد را ترک نکرد. او از حضرت علی (ع) آموخت هر قومی لباس جهاد از تن درآورد ذلیل می‌شود.

سلامی تاکید کرد: جبهه مقاومت در حال به بار نشستن است، به عنوان خادم سپاه می‌گویم عملیات طوفان الاقصی کاملاً یک عملیات فلسطینی بود، طراحی و اجرا توسط فلسطینیان انجام شد و در خارج از فلسطین تصمیمی گرفته نشد، سخنگوی سپاه روز گذشته گفت که ترور شهید رضی در پاسخ به طوفان‌الاقصی بود اما بنده عرض می‌کنم طوفان‌الاقصی مستقل عمل کرد و توسط فلسطینیان انجام شد، مقاومت در عراق اگرچه بخشی از جبهه مقاومت است اما خودش مستقل عمل می‌کند، در لبنان نیز حزب الله مستقل عمل می‌کند، ما هنوز انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را نگرفته‌ایم. ما به وقتش این کار را انجام می‌دهیم. ما صادقانه کاری را که انجام می‌دهیم، اعلام می‌کنیم و نمی‌ترسیم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اتفاقات روزهای گذشته و استیصال رژیم اسرائیل نشان داد این رژیم توان مقاومت در برابر جبهه مقاومت ندارد اما جبهه مقاومت باید مقاومت کند و شهید دهد. می‌دانیم به زودی فلسطین قهرمان یکی از سرودهای زیبای جهان را خواهد خواند. ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این ملت سکوت نخواهیم کرد. قطعاً انتقام شهید را می‌گیریم و انتقام ما جز اضمحلال این رژیم غاصب آدمکش نیست.

سیدرضی در سخت‌ترین بمباران‌ها، جبهه مقاومت را پشتیبانی می‌کرد

وی در توصیف شهید سردار سیدرضی موسوی گفت: شهید رضی صادق و مهربان بود و با دوستان رأفت داشت و دلربا بود، نجیب و با حیا بود. در سخت‌ترین بمباران‌ها، جبهه مقاومت را پشتیبانی می‌کرد، او ستون محوریت پشتیبانی شرق مدیترانه در سوریه و لبنان و فلسطین بود، تشکیل ستون مقاومت در این منطقه بی‌شک نتیجه تلاش‌های او بود، شهید رضی طی بیش از ۳۳ سال گذشته به زیارت امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) نرفته بود تا روز گذشته که با بدن پاره پاره شده‌اش، موفق به زیارت حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) شد، آفرین بر این مرد با صداقت و مؤمن که در عمل آن را ثابت کرد.

وی ادامه داد: او در کنار فرمانده سپاه قدس بود و دشمن او را به خوبی می‌شناخت و نقش و تأثیر این فرمانده عظیم در برابر آمریکا و دول اروپایی و منافق را در زنجیره قدرتی که به وجود آورده بود می‌دانست.

سلامی خاطرنشان کرد: دشمن امروز در نامیدی و یاس و شکست فرو رفته است، شهدا وقتی به شهادت می‌رسند تازه جهان را متوجه خود و کار بزرگی که انجام داده‌اند می‌کنند، با وجود شهدا و امثال سید رضی مسلمانان در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

فرمانده سپاه تصریح کرد: خانواده صبور، مؤمن، مجاهد و همرزم این شهید دست کمی از شهید نداشتند، آنان در روز شهادت شهید رضی در معرض این شهادت قرار داشتند، اجر آنان کمتر از شهید نیست.

شهید موسوی پا به پای حاج‌قاسم در سوریه حضور داشت

زینب سلیمانی، دختر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: شهید موسوی پا به پای حاج قاسم در سوریه حضور داشت و حاج قاسم او را فرمانده ای زیرک می‌دانست. درست است که شهادت برای ما افتخار است اما برای جبهه باطل جز ذلت نیست.

وی افزود: رژیم آدمکش صهیونیستی عقل خود را در سه ماه گذشته از دست داده است و مردم را در مدرسه و بیمارستان به شهادت رساندند. خون شهید موسوی یقیناً به تثبت و پیروزی مقاومت منجر می‌شود و به فضل الهی نشان این رژیم از روی زمین پاک خواهد شد. پیروزی خط مقاومت را از خداوند متعال خواهانم.

وی تاکید کرد: رهبران بزدل و ترسوی رژیم صهیونیستی بدانند که وجدان‌های بیدار در یک اعتقاد اشتراک نظر دارند که این رژیم جنایتکار است و هیچ راهی جز مبارزه با آن وجود ندارد.

زینب سلیمانی گفت: هیچ اقدامی نمی‌تواند حقارت تاریخی رژیم صهیونیستی را جبران کند.

پیکر شهید سیدرضی موسوی با مداحی حاج‌مهدی رسولی به سمت میدان شهدا در حال تشییع است، پیکر مطهر شهید موسوی پس از تشییع جهت خاک‌سپاری به امام‌زاده صالح (ع) تهران منتقل می‌شود.

قرار است مراسم گرامیداشت این همرزم حاج قاسم سلیمانی صبح شنبه ۹ دی در حسینیه فاطمة الزهرا (س) واقع در میدان سپاه خیابان ولیعصر (عج) از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار شود.

به گزارش ایمنا، شهید موسوی از مستشاران باسابقه سپاه، روز دوشنبه، چهارم دی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید، وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج‌قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز، پنجشنبه، با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

پیکر این شهید قبل از ورود به ایران در حرم حضرت زینب (س) در سوریه و حرم حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف و حرم حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا تشییع شد.

کد خبر 715363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.