شأن و جایگاه والای وکالت باید صیانت شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: وکالت همچون قضاوت دارای شأن و جایگاه والایی است که باید از آن صیانت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز _چهارشنبه ششم دی_ در جمع مصاحبه شوندگان آزمون مرکز وکلای گیلان، وکلای معاضدتی را ظرفیتی در قوه قضائیه برای دفاع از حقوق قشر محروم دانست و اظهار کرد: تداوم این امر موجب تکریم حقوق مراجعین و گسترش عدل و عدالت خواهد بود.

وی افزود: وکالت همچون قضاوت دارای شأن و جایگاه والایی است که باید از آن صیانت کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان، نقش وکیل خبره و کاربلد، صادق و مردمی را در افزایش صلح و سازش ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تقویت هر چه بیشتر این امر الهی موجب رضایت پروردگار و طرفین دعوا خواهد بود.

حجت الاسلام نیارکی تصریح کرد: در مصاحبه‌های پذیرفته شدگان زیاد سخت گرفته نشود، همین که کلیات را باید یک فرد مسلمان بداند کافی است و در جزئیات نباید ورود کرد.

وی با بیان اینکه در امور تخصصی باید مراقبت شود و مسائل نادر و اختلافی را سوال نکنیم، گفت: باید بدانیم فرد را برای چه چیزی گزینش می‌کنیم و حسب مقتضیات و ضروریات متناسب با آن موضوع ورود کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با توجه به ضرورت احراز صلاحیت وکلا توسط مرکز افزود: در سال‌های گذشته به دلیل فرایند خاص گزینش پیش از ورود شاهد تخلفات کمتری در این حوزه بودیم.

کد خبر 715307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.