بازسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری شتاب می‌گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با تفاهم‌نامه‌های راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان، روند احیا و بازسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در همایش بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله دلخراش پنجم دی سال ۱۳۸۲، اظهار کرد: متأسفانه با توجه به شدت وقوع زلزله به میزان ۶/۶ ریشتر و به دلیل فعالیت مؤلفه عمودی، وقوع تخریب‌ها بسیار زیاد و فرار مردم را تا حد زیادی ناممکن ساخت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آئین‌نامه‌های ساختمانی پس از وقوع زلزله بازبینی و سختگیرانه‌تر شد و ساخت و سازها اصولی‌سازی شد، افزود: گفت: اعلام خاتمه سریع بازسازی بم پس از زلزله بروز مشکلاتی را منجر شده است و در همین راستا با اعطای قیرهای رایگان بسیاری از معابر خاکی آسفالت شده‌اند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: قانون احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۸ تصویب شده است که با استفاده از آن قطعاً مسیر بازسازی مناطق و محلات فرسوده با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

وی از همکاری شهرداری‌های استان در راستای صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده با تخفیف لازم خبر داد و افزود: در جهت خدمت‌رسانی به مردم و رفع نگرانی از وضعیت ساختمان‌های بافت فرسوده، مشوق‌های لازم برای آحاد مردم در سراسر استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، در این همایش، تفاهم‌نامه‌های شهرداری و مدیران کل راه و شهرسازی در راستای احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری امضا شد.

کد خبر 715110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.