اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه مشاغل خانگی به استان قم

مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان قم گفت: برای استان قم سهمیه ۱۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

وحید وزیری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: مشاغل خانگی به دو بخش مستقل و پشتیبان تقسیم می‌شود و اشخاص پس از ثبت شغل در سامانه مشاغل خانگی در درگاه دولت، بدون مراجعه حضوری می‌توانند مشخصات و مدارک خود را بارگذاری و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: مدرک مهارتی از دستگاه‌های اجرایی چون اداره صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد، جهاد کشاورزی در ۶۲۰ رشته بررسی و پذیرفته می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی تصریح کرد: ۱۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه کل به منظور تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی به استان قم اختصاص داده شده است.

وزیری‌راد ادامه داد: از این مقدار ۱۰۰ میلیارد تومان مشمول حوزه مستقل به منظور اعطای تسهیلات و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای حوزه پشتیبان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کارفرما در حوزه پشتیبان حداکثر ۴۰ نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: مطابق این طرح تا سقف ۴۰ نفر، به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و شاهد رشد مطلوبی در حوزه پوشاک و قالیبافی استان هستیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم از وجود اعتبارات لازم برای اعطای تسهیلات خبر داد و گفت: افرادی که در تولید غذا مشغول هستند، ملزم به دریافت سیب سلامت از دانشگاه علوم پزشکی و مجوزهای محیطی، بهداشت، غذا و دارو هستند تا بتوانند در چرخه تولید غذا مشارکت داشته باشند.

وزیری‌راد با بیان اینکه بانک‌های صادرات، مهر، تجارت، ملت، ملی، توسعه تعاون، رفاه و پست بانک از جمله بانک‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند، افزود: بودجه‌های پیش‌بینی شده برای حوزه مشاغل خانگی امکان بلوکه شدن ندارد و قابل شارژ است.

وی اظهار کرد: تسهیلات برای آغاز کار برخی مشاغل ۱۵۰ میلیون تومان تعریف شده است و افراد می‌توانند در ادامه تحت عنوان توسعه اشتغال، کارآفرینی و وام‌های تبصره‌ای با رعایت نوبت تسهیلات دریافت کنند.

کد خبر 715101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.