رشد کمی و کیفی سوادآموزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: رشد کمی و کیفی سوادآموزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه سه‌شنبه _پنجم دی_ در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و دست‌اندرکاران نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی فرصتی مناسب برای خودارزیابی اقدامات صورت گرفته و بررسی نواقص و کمبودهای احتمالی در این زمینه است.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت سوادآموزی در آموزه‌های دینی و اسلامی افزود: رحمت الهی بر بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران که نهضت سوادآموزی را به عنوان یک اولویت در نظام جمهوری اسلامی مطرح و پی‌ریزی کرد.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: رشد کمی و کیفی سوادآموزی در کشور یکی از افتخارات بزرگ و ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مطیعی تصریح کرد: امروز سواد واقعی و مؤثر، بسیار فراتر از سطح سواد خواندن و نوشتن است، زیرا با توجه به گسترش ارتباطات، فهم مطالب بدون ارتقای کیفی سواد ممکن نیست. تبیین ارزش‌های دینی و نیز آموزش سبک زندگی اسلامی به سوادآموزان امری ضروری است، زیرا این افراد نیز حق دارند، همچون سایر افراد، با موضوعات و مسائل روز آشنا شوند.

وی گفت: اصول نظام جمهوری اسلامی نظیر ولایت فقیه برای بسیاری از گروه‌های تحصیل‌کرده نیز تبیین نشده که لازم است در این خصوص اقدام شود.

امام جمعه سمنان افزود: یکی از سیاست‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی این است که زمینه تحصیل و سوادآموزی همه حتی اتباع خارجی را نیز فراهم کرده است.

مطیعی با رد اثر منفی ازدواج دختران بر ادامه تحصیل آن‌ها اظهار کرد: ازدواج به هیچ عنوان مانعی برای ادامه تحصیل دختران و زنان محسوب نمی‌شود.

کد خبر 715092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.