جایزه ملی بم برگزار می شود/ نوسازی ۱۸۱ هزار واحد بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳۰ هزار جانباخته زمین لرزه پنجم دی‌ماه سال ۱۳۸۲ شهرستان بم گفت: جایزه ملی بم را طراحی کرده‌ایم که نماد نوسازی مسکن خواهد بود و به عنوان نماد بم به یادگار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، این مراسم امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان محلی و عموم مردم در بهشت زهرا شهر بروات برگزار شد.

۱۸۱ هزار واحد بافت فرسوده در دولت سیزدهم نوسازی می‌شود

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: پیام زلزله بم این است که نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده و سقف‌های لرزان توجه بیشتری داشته باشید و در این زمینه سفیران بم در استان‌های مختلف در حال ارزیابی اقدامات بازآفرینی هستند.

وی افزود: از پنجم دی ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ هزار واحد و در مجموع در دولت سیزدهم بیش از ۱۸۱ هزار واحد در دست نوسازی قرار گرفته است.

جایزه ملی بم برگزار می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ارزیابی کارها و اقدامات برای شتاب بخشی به نوسازی واحدهای فرسوده در حال انجام است، افزود: تاکنون ۶۰ هزار سقف فرسوده جمع شده و گره‌ای از کار مردم باز شده است‌.

وی تصریح کرد: جایزه ملی بم را طراحی کرده‌ایم که نماد نوسازی مسکن خواهد بود و به عنوان نماد بم به یادگار خواهد ماند.

مهم‌ترین درس زلزله بم تغییر آئین‌نامه‌های ساخت‌وساز بود

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله، گفت: در این زلزله دلخراش، چند ده هزار نفر در چند ثانیه به اندازه تلفات یک سال و نیم جنگ بین ایران و عراق از دنیا رفتند و یک بلای عظیم بود.

وی بیان کرد: این اتفاق سخت خیراتی هم داشت که مهم‌ترین آنها تغییر آئین‌نامه‌های ساخت و ساز در سراسر کشور بود و به لطف خدا و تلاش مسئولان توسعه‌های خوبی در بم ایجاد شده و سرعت توسعه، اشتغالزایی و صنعت در شرق استان بسیار خوب بوده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: سازمان بازآفرینی شهری در بم بعد از زلزله به تعهدات خود عمل کرده است و جا دارد از همه مسئولان تقدیر کنم.

کد خبر 715027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.