۱۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام کهگیلویه و بویراحمد در اولویت تزریق اعتبارات هستند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که اولویت تزریق اعتبارات با این پروژه‌ها است و به پروژه‌های جدید اعتبار تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا امروز _سه‌شنبه، پنجم دی_ در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن ولایت و بسیجیان شهر دهدشت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و حمایت نهادهای خدمات‌رسان، زیرساخت‌های لازم جهت تکمیل این طرح‌ها در کمترین زمان ممکن به صورت جهادی تأمین می‌شود.

وی افزود: طبق قانون وقتی زمینی به شهر الحاق می‌شود باید دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب‌، برق، گاز و شهرداری تمام زیرساخت‌ها را فراهم کنند و امکانات لازم برای ساخت بکارگیری شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد «سرپری» دهدشت سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده و در یک سال اخیر به اندازه یازده سال گذشته در این پروژه کار انجام شده‌است، به طوری که پیشرفت فیزیکی پروژه از ۲۴ درصد به بالای ۵۰ درصد رسید.

روستا با اشاره به تأثیرگذاری سد «سرپری» در پنج روستای پایین دست تصریح کرد: تأمین آب کشاورزی ۴۵۰ تا ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، تأمین آب حوزه گردشگری و توسعه آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهی از مهم‌ترین اهداف این سد است.

وی با بیان اینکه این سد در صورت تأمین اعتبار تا شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده‌است که برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

روستا احداث سد آبریز را از دیگر ضرورت‌های مهم در این منطقه عنوان کرد و گفت: این سد حق مردم استان است و باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جاده پاتاوه -دهدشت به‌عنوان یک پروژه مهم ملی تازه افتتاح شده استان قلمداد می‌شود، افزود: این محور جزو اساسی‌ترین پروژه‌های استان در حوزه راه است، البته برخی از موارد این پروژه ملی نیاز به بررسی مجدد دارد.

وی در ارتباط با پروژه جاده ارتباطی دهدشت-طولیان با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون تعطیل است، تصریح کرد: از راه و شهرسازی استان خواسته شده هر چه سریع‌تر پروژه تعیین تکلیف و کار نصب علائم هشداردهنده و تابلوها برای جلوگیری از تصادفات در این مسیر انجام شود.

روستا با بیان اینکه کار حوزه عمرانی استانداری میدانی است و تمام مدیران به مناطق استان سرکشی و بازدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: مأموریت ما در این دولت تمام کردن پروژه‌های به جا مانده و نیمه‌تمام تأثیرگذار در کار مردم است.

وی تعداد پروژه‌های بلاتکلیف، نیمه‌تمام و در دست اجرای استان را بیش از ۱۱٠٠ پروژه عنوان کرد و گفت: تکمیل این پروژه‌ها در اولویت است و سعی کردیم از تعریف پروژه جدید جلوگیری کنیم، مگر اینکه پروژه جدید زیرساختی باشد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: سد آبریز پروژه زیرساختی است که به زودی عملیات ساخت این پروژه آغاز می‌شود.

کد خبر 714975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.