پیست اتومبیل‌رانی کارتینگ زرندیه به بهره‌برداری رسید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه از افتتاح پیست اتومبیل‌رانی (کارتینگ) در راستای توسعه گردشگری تفریحی، ورزشی و رفاهی در مجتمع گردشگری آیلند شهرستان زرندیه خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، زهرا رنجبر اظهار کرد: روز گذشته، سوم دی، پیست اتومبیل‌رانی (کارتینگ) با قابلیت برگزاری مسابقات کشوری و با استانداردهای فدراسیون اتومبیل‌رانی و با کاربری مسابقات در سطح بین‌المللی افتتاح شد.

وی افزود: مجتمع گردشگری بین‌المللی سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ هکتار و با طولی حدود پنج کیلومتر احداث شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه تصریح کرد: این پیست شامل ۱۸ پیچ است که از جذاب‌ترین پیچ‌های معروف پیست‌های فرمول دنیا نظیر سیانگ مالزی، آلمان، آسیا فرانکور شامپ بلژیک، کاروسل آلمان، ژاپن، سیلوراستون بریتانیا الهام گرفته شده و حداکثر سرعت در این پیست بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

رنجبر اظهار کرد: این پیست با مشاوره شرکت‌هایی همچون tike آلمان (طراح و سازنده ۱۰ پیست فرمول یک) طراحی شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای کل پروژه هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه اعتبار نیاز باشد و برای ۲۰۰ نفر هم اشتغالزایی خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه اضافه کرد: امکانات موجود در این مجموعه نویدبخش حضور به‌روزترین خودروهای فرمول یک، حرفه‌ای‌ترین رانندگان این عرصه و تجربه جدیدی از هیجان، سرعت و شنیدن صدای غرش موتورهای فرمول یک برای تمامی ایرانیان در کشور است.

رنجبر با اشاره به استفاده از ظرفیت بالای ورزش اتومبیل‌رانی در صنعت گردشگری، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پیست می‌تواند فضای مناسب برای ایجاد هیجان در کنار خانواده ایجاد کند و در کنار آن به جلب سرمایه‌های ورزشی، ارزآوری و سرمایه‌گذاری خارجی بینجامد.

کد خبر 714890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.