بهره‌برداری از ۵۴ سینمای جدید تا پایان امسال / جایگاه دوازدهم سینمای ایران در جهان

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه تا قبل از دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور فعال بود، گفت: طی دو سال گذشته ۲۰۰ سینما در کشور افتتاح شده و ۵۴ سینما تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد خزاعی صبح امروز _ سه‌شنبه پنجم دی‌_ در سفر یک روزه خود به استان قزوین و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه تا قبل از دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور فعال بود، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۰۰ سینما در کشور افتتاح شده و ۵۴ سینما تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.‌

وی افزود: مسئله سینما و احداث آن طی سال‌های گذشته از اهمیت چندانی برای مدیران شهری ما برخوردار نبوده است در حالی که براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، تعداد سینماهای کشور تا پایان فعالیت دولت سیزدهم باید به یک هزار سالن برسد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تمام شهرستان‌های کشور با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر باید دارای سینما باشند و ساخت آن نیز جزو مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور خواهد بود، اضافه کرد: سینمای ایران از پاک‌ترین و سالم‌ترین سینماهای جهان شناخته شده است و در بخش سینما رتبه ۱۲ جهان را داریم، اما در دنیای اسلام ایران دارای جایگاه نخست در این حوزه است.

خزایی تاکید کرد: بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها تمرکز روی تهران نیست، بلکه توزیع امکانات باید در سطح کشور و با اولویت نیازهای استانی انجام شود.

وی از امام جمعه قزوین به عنوان یکی از چهره‌های ملی شناخته شده یاد کرد و گفت: طی ماه‌های گذشته نیز با انتخاب یکی از مدیران کل کارآمد و توانمند برای استان قزوین، بدون شک در آینده نه چندان دور نیز شاهد تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و ارشاد این استان خواهیم بود.

کد خبر 714853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.