ایجاد شهرک خورشیدی در کوهدشت لرستان

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری لرستان گفت: در راستای سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، قرارداد یک شهرک خورشیدی با ساتنا منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سیروس ابراهیمی امروز _دوشنبه چهارم دی_ در نشست هم اندیشی صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان در شهرستان ازنا، اظهار کرد: در راستای سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، قرارداد یک شهرک خورشیدی با ساتنا منعقد خواهد شد و قرارداد قطعی این شهرک خورشیدی در طول این هفته با ساتنا منعقد و با حضور مدیرعامل ساتنا و استاندار لرستان کلنگ می‌خورد.

وی افزود: با انتقاد این قرارداد ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار ساتنا برای ایجاد شهرک خورشیدی ایجاد قرار می‌گیرد تا ساتنا بتواند با توجه به اقلیمی که سرمایه گذاری را در این شهرستان سخت نموده سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر را در این شهرستان انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه در استان لرستان و استان‌های زاگرس نشین متأسفانه به خاطر توپوگرافی که دارند نرخ سرمایه گذاری بالاست، خاطر نشان کرد: باید برای سرمایه گذاری، اراضی در اختیار مردم را خریداری کرد و همین امر تأمین زمین برای شهرک‌های صنعتی را دشوار کرده است، بنابراین بارها درخواست داده‌ایم که تسهیل این موضوع در بودجه ملی پیش بینی شود.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت اضافه شدن یک هزار هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی لرستان تا دو سال آینده گفت: تأمین زیر ساخت منطقه ویژه اقتصادی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، زیرا سرمایه گذاری خارجی از کشور چین وجود دارد و بر طرف کردن موانع موجب تکرار این سرمایه گذاری ها می‌شود.

کد خبر 714736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.