گذر حاج آقا نورالله نجفی یک پروژه بازآفرینی طبق المان‌های هویتی اصفهان است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی گذر حاج آقا نورالله نجفی یک پروژه بازآفرینی به‌شمار می‌رود که طراحی آن نیز بر اساس المان‌های هویتی و هم‌خوان با بافت تاریخی شهر اصفهان صورت گرفته است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره گذر حاج آقا نورالله نجفی اظهار کرد: مهم‌ترین هویت اصفهان تاریخی بودن و میراث فرهنگی آن است و احیای بافت تاریخی این شهر که یکی از عناصر هویت شهری نصف‌جهان است، باید انجام شود، زیرا در تمام دنیا آن را با این میراث می‌شناسند.

وی افزود: میدان امام (ره) یک میراث جهانی است که فضاهای پیرامون آن نیز باید شرایط این میراث گران‌بها را داشته باشد، بنابراین یکی از نقاطی که در دوره‌های مختلف مدیریت شهری به‌ویژه دوره ششم، برای رفع مشکلات آن به دلیل اختلافات موجود اقدام شد، گذر حاج آقا نورالله نجفی است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی این پروژه بر اساس المان‌های هویتی شهر اصفهان و هم‌خوان با بافت تاریخی انجام شده و دسترسی خودروها نیز فقط به‌صورت محلی خواهد بود.

کلاهدوزان ادامه داد: بخشی از مشکلات بافت پیرامون میدان امام خمینی (ره) با احداث گذر حاج آقا نورالله نجفی رفع می‌شود و می‌تواند در زمینه گردشگری این محدوده از شهر نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان موضوع توجه به بافت تاریخی به‌ویژه در کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین شورای بافت تاریخی تشکیل شد و اقداماتی انجام شد که موجب قرار گرفتن پروژه ساماندهی گذر حاج آقا نورالله نجفی در مرحله بهره‌برداری شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گذر حاج آقا نورالله نجفی یک پروژه بازآفرینی شهری است که اقدامات مناسبی در آن انجام شده است، گفت: امیدواریم نظیر این اقدام در سایر بافت‌های تاریخی پیرامون میدان امام (ره) و مسجد جامع عتیق ادامه پیدا کند و مشکلاتی را که ساکنان و بافت این نقاط را تحت تأثیر قرار داده است، رفع کند و سایر دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

کد خبر 714726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.