۳۰ سرمایه‌گذار پای کار ایجاد ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد

استاندار یزد با اشاره به عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در این استان، گفت: هم‌اکنون ۳۰ سرمایه‌گذار از بخش خصوصی و صنایع برای ایجاد یکهزار مگاوات برق خورشیدی در استان فعالند که با تعدادی قرار منعقد شده و بقیه در حال انعقاد قرارداد هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی ظهر امروز -دوشنبه چهارم دی- در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ساغند که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت با اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری در سفر به استان یزد و تبدیل یزد به قطب انرژی خورشیدی در غرب آسیا، اظهار کرد: تاکنون ۹۹ مگاوات برق خورشیدی به شبکه وصل و عملیات اجرایی ۳۵۰ مگاوات برق خورشیدی در استان یزد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ هکتار زمین جهت ایجاد یک هزار و ۸۵۲ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی تخصیص یافته گفت: زمین‌ها در کمتر از یک ماه به سرمایه گذار تحویل داده می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه ۳۰ سرمایه‌گذار بخش خصوصی و صنایع استان پای کار ایجاد هزار مگاوات برق خورشیدی هستند خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۲۰ مگاوات در این خصوص انعقاد قرارداد صورت گرفته است و ۵۸۰ مگاوات دیگر هم در حال انعقاد است.

فاطمی با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و مشترک ادامه داد: هم اکنون ۱۲۹ نیروگاه خورشیدی خانگی با ظرفیت ۶۴۵ کیلووات به شبکه برق استان متصل شدند و تا انتهای سال نیز ۱۴۹ نیروگاه خانگی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص خانه‌ها و روستاهای استان همچنین به منظور تحقق مردمی‌سازی تولید برق خورشیدی در این مناطق، اقدام به احداث نیروگاه برق خورشیدی به صورت تجمیعی و خانگی شده است.

استاندار یزد به رئیس جمهور گفت: هم اکنون خانوارهای روستایی استان یزد ماهیانه در حدود سه میلیون تومان از این بخش درآمد دارند؛ که از این درآمد ۱.۵ میلیون تومان را صرف اقساط تسهیلات این کار می‌کنند و ۱.۵ میلیون تومان وجه نقد برای آن‌ها باقی می‌ماند.

کد خبر 714679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.