نیروگاه ۱۰ مگاواتی ساغند در استان یزد افتتاح شد

با توجه به اتمام احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ساغند شهرستان اردکان و به بهره‌برداری رسیدن آن؛ استاندار یزد در ارتباط ویدیوکنفرانسی با رئیس‌جمهور این نیروگاه را به طور رسمی افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در راستای سند تحولی یزد نوین برای تحقق توسعه ۲۰۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی استان؛ افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ساغند توسط مهران فاطمی استاندار یزد در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و وزیر نیروی دولت سیزدهم انجام شد.

افزایش ظرفیت تولید برق تجدید پذیر در استان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و کاهش تلفات، صرفه‌جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی و کاهش انتشار گازهای آلاینده از اهداف این پروژه است که با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۲۰۰ میلیارد ریالی برای بخش نیروگاه و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای بخش اتصال به شبکه، توسط بخش خصوص به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است پروژه احداث نیروگاه ساغند اردکان با ظرفیت ۱۰ مگاوات در اسفندماه ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار به اتمام رسیده و با دارا بودن ۱۸ هزار و ۳۲۴ پنل، ۸۶ اینورتر و ۴ ترانسفورماتور؛ به پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت ساغند متصل شده است.

کد خبر 714669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.