ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب شهر پاوه با استفاده از سیستم GIS

مدیر امور آبفا شهرستان پاوه گفت: اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب شهر پاوه به صورت کامل ثبت شده و همچنین حدود ۳۵ درصد از اطلاعات نقاط مکانی مشترکین نیز تاکنون برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهریار احمدی امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جمع خبرنگاران افزود: امروزه با وجود رایانه، روند تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات مکانی وارد مرحله نوینی شده که شکل تکامل یافته آن به نام سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای اکثر متخصصین شناخته شده است.

وی تصریح کرد: GIS، بستری برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است که استفاده از آن جز مهمترین ابزارهای مدیریت کارآمد در شرکت‌های خدمات رسان از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب محسوب می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه شهرستان پاوه با اشاره به گستردگی دامنه‌ی فعالیت شرکت آب و فاضلاب و تعدد دریافت کنندگان خدمات این شرکت که عموماً شهروندان هستند، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب برای انجام فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف که شامل بهره برداری از شبکه، اطلاعات مهندسی و توسعه، درآمد و مشترکین، برنامه ریزی و بهبود مدیریت است، همواره با حجم زیادی از اطلاعات مکانی و توصیفی روبرو است.

وی افزود: این اطلاعات زمانی مورد استفاده مفید قرار می‌گیرند که با نقشه‌های دقیق و بهنگام از شبکه، تأسیسات و نهایتاً نوعی یکپارچه سازی و مکانیزه نمودن اطلاعات، همراه باشند.

احمدی خاطر نشان کرد: استفاده از این دانش سرعت در ارائه خدمات، صرفه جویی در هزینه و زمان و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد. لذا فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می‌تواند به عنوان یکی از پرکاربردترین دانش‌ها در مهندسی آب و فاضلاب مورد استفاده قر

ار گیرد.

کد خبر 714654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.