سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: وظیفه شهرداری این است که سگ‌ها را در محدوده شهر جمع‌آوری کند، اما وجود آن در پیرامون شهر از نظر انسانی و زیست‌محیطی باید حفظ شود.

سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور برای شهرداری‌ها مقرر شده است که سگ‌های ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

وی افزود: وظیفه شهرداری این است که سگ‌ها را از محدوده شهر جمع‌آوری کند، اما زیست این حیوانات پیرامون شهر از نظر انسانی و زیست‌محیطی باید حفظ شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در بعضی مناطق شهرداری و بخشداری‌های استان قم انجام نمی‌شود، بنابراین سگ‌ها به سمت قلمروی جدید حرکت می‌کنند.

میرابراهیمی اضافه کرد: گاهی مشاهده می‌شود که سگ‌های غریب به سمت قم در حال حرکت هستند، یعنی افرادی که آن‌ها را به عنوان حامی جمع‌آوری کرده‌اند، این حیوانات را در حریم شهر، حریم رودخانه یا میدان ۷۲ تن رها می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضور دامداری‌ها و کارگاه‌ها در اطراف شهر، حریم بلوار پیامبر اعظم (ص)، اطراف ریل راه‌آهن و محدوده بوستان جوان موجب شده است سگ‌ها در محیط رها شوند، در حالی که وجود دامداری در محدوده شهر اثرات نامطلوبی از نظر شهری دارد.

کد خبر 714575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.