هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی خدمات شهری در قم

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم گفت: سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه رفت و روب شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز است که با مشارکت شهروندان می‌توان این ارقام را کاهش داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با دارا بودن ۶ سازمان ،۲ اداره کل، مجموعه مدیریت بحران و مجموعه عظیمی از پیمانکاران و کارگران یکی از بزرگترین مجموعه‌های مرتبط با شهرداری است.

وی مهم‌ترین اهداف معاونت خدمات شهری و محیط زیست را بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۱۴ و برنامه راهبردی مورد توجه قرار داد و افزود: ارتقای کیفیت محیط زیست شهری یا به عبارتی برخورداری از محیط زیست پایدار که از طریق ارتقای بهتر سرانه‌های فضای سبز، مدیریت بهینه پسماندهای شهری و تنظیف محیط شهر، افزایش ضریب ایمنی شهر از طریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، بهبود سیما و منظر شهری، بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی در راستای ایجاد شهر فرهنگی و در نهایت ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان از مقولات مهمی است که در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط زیست قرار گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری مجموعه خدمات شهری در راستای رسیدن به اهداف مطبوع با سه عنوان مردم مداری، قانون‌مندی و دانش‌محوری است و مجموعه خدمات شهری در تلاش است با توجه به این سه رویکرد حداکثر خدمات رسانی را به شهروندان کند.

اصفهانیان‌مقدم ارائه خدمات مطلوب و مناسب به شهروندان و زائران کریمه اهل‌بیت را یکی از محوریت‌های حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست دانست و تصریح کرد: شهر قم سالانه در ۱۸ مناسبت ملی و مذهبی پذیرای ۲۰ میلیون زائر است و رویکرد کمی و کیفی خدمات و خدمات رسانی مطلوب به زائرین و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) از مهم‌ترین دستورات مجموعه خدمات شهری است.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش و مدیریت هزینه‌ها نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان هستیم و می‌توانیم از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی شهر و محلات قم با محوریت مساجد حداکثر استفاده را داشته باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان صرف سازمان مدیریت پسماند و نظافت شهری می‌شود، عنوان کرد: مجموعه خدمات شهری در سازمان مدیریت پسماند روزانه ۷۰۰ تن زباله را جمع‌آوری و ۲۸ میلیون متر مربع از سطح معابر پاکسازی، نظافت و نگهداری می‌شود.

اصفهانیان مقدم از فعالیت مجموعه خدمات شهری در حوزه فضای سبز و نگهداری از ۲۱ میلیون مترمربع فضای سبز خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ بوستان در شهر قم وجود دارد که با توجه به کمبود منابع آبی و وضعیت نامناسب شهر سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان صرف نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر قم دارای رتبه سوم در حوزه فضای سبز است، افزود: در میان کلانشهرهای کشور شهرقم دارای جایگاه نخست در مدیریت هزینه نگهداشت است و این حجم از زباله در سایت البرز در دو خط پردازش کرده و نقش مؤثری در کاهش آلودگی زیست محیطی و حفظ سرمایه‌های ملی دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: در راستای ترویج ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و حرکت به سوی ایجاد پیوست‌های مذهبی در شهر اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به هم اندیشی مجموعه مدیریت شهری با علما، تاکید کرد: تدوین سند چشم‌انداز شهر قم یکی از موضوعاتی است که با هماهنگی و مشارکت علما و مراجع تقلید عملیاتی شده و در مراحل پایانی قرار دارد و در تلاشیم با استفاده از رهنمودهای علما در مدیریت شهری با هم افزایی و همگرایی خدمتگزار زائرین و شهر کریمه اهل بیت باشیم.

کد خبر 714561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.