پیش‌شرط حماس برای گفت‌وگو درباره اسرای صهیونیست

مقام ارشد حماس گفته است که تجاوز باید متوقف شود، گذرگاه‌ها باید باز شوند و به مجروحان رسیدگی شود تا پس از آن بتوان گام‌هایی رو به جلو و در راستای گفت‌وگو با دشمن برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، علی برکه در سخنانی اعلام کرد: «مقاومت در غزه با تمام توان می‌جنگد و دشمن صهیونیستی همزمان متحمل خسارات سنگینی شده است.»

به گفته مدیر ارتباطات ملی جنبش حماس در خارج، دشمن صهیونیستی نمی‌تواند خسارات را تحمل کند و نتانیاهو از ارتش اسرائیل برای ماندن بیشتر در قدرت استفاده می‌کند.

برکه گفت: «دشمن با انعقاد توافق مبادله اسیران و از سرگیری تجاوز به غزه می‌خواهد پرونده را به نفع خود تمام کند، اما مقاومت فلسطین هرگز کارت اسرا را از دست نخواهد داد. چندین پیشنهاد مطرح شد، اما موضع مقاومت روشن است که باید ابتدا تجاوز اسرائیل به نوار غزه متوقف شود. حماس هر پیشنهادی برای آتش بس یک یا دو هفته‌ای رد می‌کند و موضع همه جناح‌های مقاومت در این زمینه متحد است. تجاوز باید متوقف شود، گذرگاه‌ها باید باز شوند، به مجروحان رسیدگی شود تا بعد توان گام‌هایی به جلو برداشت.»

مقام ارشد مقاومت فلسطین در ادامه افزود: «اسرا کارت مهمی در دستان مقاومت هستند، ما از آن غافل نخواهیم شد و دست ما در میدان بالاتر است. دشمن حتی نمی‌تواند در مناطقی که قبلاً در غزه تصرف کرده، مستقر شود و شاهد آن عملیات موفق مقاومت فلسطین در منطقه جُهرالدیک است. هزینه اشغال بسیار زیاد است و نتانیاهو و بایدن قادر به ادامه جنگ فعلی در غزه نیستند.»

برکه گفت: «مقاومت فلسطین می‌خواهد جنگ را متوقف کند، اما نمی‌خواهد کارت اسرا را از دست بدهد و می‌خواهد طبق شرایط خود مبادله انجام شود. ما پس از آن بر اساس توافقات موجود درباره پرونده امور داخلی فلسطین بحث خواهیم کرد، اما اولویت در حال حاضر متوقف کردن تجاوزات اسرائیل است. مقاومت با بررسی اوضاع به طرف‌های قطری و مصری اطلاع داده است که قبل از توقف تجاوز اسرائیل، درباره پرونده زندانیان بحث نخواهد کرد.»

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی به نقل از رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفته است که اگر اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کند، دیگر هیچ‌گاه قادر به از بین بردن تونل‌های غزه نخواهد بود.

بخش مهم سخنان رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی آنجا بود که او اعتراف کرد: «اسرائیلی‌هایی که ابتدای جنگ از نابودی حماس حمایت می‌کردند، اکنون دیگر از جنگ خسته شده‌اند و حمایت از حذف حماس کاهش یافته است.»

در گزارشی مشابهی نیز، پایگاه خبری عبری‌زبان والا در یادداشتی تحت عنوان «آیا اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است؟» بیان کرد که پس از گذشت دوماه‌ونیم جنگ، دیگر حرف زیادی در مورد پیروزی قاطع در جنگ به میان نمی‌آید.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری‌زبان، لیست اسامی نظامیان کشته شده اسرائیلی هر لحظه طولانی‌تر می‌شود، جایگاه حماس نزد افکار عمومی هر لحظه بهتر می‌شود، نه فقط به خاطر اینکه این جنبش توانست با حمله هفتم اکتبر «اسرائیل» را غافلگیر کند، بلکه به این خاطر که با موفقیت در مقابل این رژیم می‌جنگد.

همچنین یک افسر اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال عنوان کرد که سیطره ارتش رژیم صهیونیستی بر خان‌یونس در جنوب نوار غزه همچون مناطق شمالی، ماه‌ها به طول خواهد انجامید.

به گفته این افسر اسرائیلی، عملیات‌های حماس علیه نظامیان اسرائیلی در نوار غزه در قالب تیم‌های دو تا پنج‌نفره و به یک‌باره انجام می‌گیرد.

روز گذشته همچنین نیروهای قسام از انهدام ۳۵ خودروی زرهی و قتل ۴۸ نظامی صهیونیستی طی چهار روز خبر دادند.

کد خبر 714501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.