ماهانه ۱۲۰ هزار خدمت در دفاتر قضایی استان کرمان به مردم ارائه می‌شود

رئیس دادگستری کرمان با اشاره به راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی در استان کرمان، از انجام ماهانه ۱۲۰ هزار خدمت به مردم در این دفاتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جمع مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های استان در سالن اجتماعات شهید نوروززاده دادگستری اظهار کرد: روابط‌عمومی کار جهادی انجام می‌دهد؛ به‌خصوص از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع جهاد تبیین را مطرح فرمودند، به کار امثال روابط‌عمومی‌ها و افرادی که اطلاع‌رسانی می‌کنند، جهت داده شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی باید پیشینه تبیینی و روشنگری داشته باشند و بتوانند افکار عمومی را در داخل جامعه و کشور و خارج از کشور اقناع کنند، افزود: اقناع‌سازی افکار عمومی در دستگاه‌های اجرایی کار روابط‌عمومی‌ است و در سایر دستگاه‌ها هم متولی دارد و همه به نحوی کار اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی در ادارات، نهادها و مراکز خدمت‌رسانی، خدمات مهم و ارزشمندی ارائه می‌شود، گفت: کار دشمن سیاه‌نمایی است و می‌خواهد دستگاه‌های اجرایی را در افکار عمومی ناتوان و نظام را در دنیا ناکارآمد نشان دهد.

حمیدی ضعف در اطلاع‌رسانی را موجب سوءاستفاده دشمن دانست و ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی داده می‌شود و مردم همواره از خدمات بهره‌مند می‌شوند که اگر خدمات و زحمات دستگاه‌های اجرایی و ادارات و نهادهای حاکمیتی نبود، کارهای کشور زمین می‌ماند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر امر اطلاع‌رسانی در دیدار با مدیران قضائی ادامه داد: طی سال‌های اخیر موضوع اطلاع‌رسانی از فرایض ثابت رهبری بوده است و ایشان بر ضرورت اطلاع‌رسانی مرکز رسانه قوه قضائیه تأکید کرده است که خدمات به موقع اطلاع‌رسانی و به مردم ارائه شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان با اشاره به راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی در استان کرمان، از انجام ۱۲۰ هزار خدمت به مردم در هر ماه خبر داد و تصریح کرد: در دادگستری کرمان سالانه حدود ۷۰۰ هزار پرونده رسیدگی و رأی صادر می‌شود که در کل کشور این رقم به حدود ۱۵ میلیون پرونده می‌رسد.

حمیدی با بیان اینکه وظیفه انعکاس اخبار در وهله اول برعهده روابط‌عمومی‌هاست و باید خدمات را صادقانه و هنرمندانه انعکاس دهند، گفت: خدمات را باید صادقانه به مردم ارائه کرد و نقاط ضعف و قوت را بیان کرد و اگر اقدامی هم عملیاتی نشد، صادقانه به مردم بگوییم تا اعتماد آنان به دستگاه‌های اجرایی و نظام افزایش پیدا کند.

وی استفاده از ابزار و زبان هنر برای ارائه عملکرد و جلب اعتماد عمومی را ضروری خواند و افزود: باید از روش‌های نوین استفاده کرد و روابط‌عمومی سنتی را به روابط‌عمومی با ابزارهای نوین با استفاده از فضای مجازی تغییر داد و عالمانه با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی به سمت آن رفت و در این مسیر از تجربیات دیگران نیز استفاده کرد.

کد خبر 714487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.