شهرهای مازندران نیازمند ساماندهی سیما و منظر است

استاندار مازندران گفت: مازندران به عنوان استان مقصد گردشگری می‌تواند با ساماندهی مسئله سیما و منظر شهری، سرآمد باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز _یک‌شنبه سوم دی / گدر هجدهمین سفر استانی در شهرستان آمل در جمع خبرنگاران هدف از این سفرها به شهرستان‌ها را بررسی مسائل و رسیدگی به امور مشکلات مردم این استان عنوان و اظهار کرد: در این شهرستان بررسی پروژه‌های مهم نیمه‌تمام دستور کار قرار گرفت تا مورد حمایت ویژه قرار بگیرد.

حسینی‌پور در ادامه این سفر در آئین جانمایی از شهرک نمایشگاهی خودروی مازندران واقع در آمل، این پروژه را بزرگترین پروژه نمایشگاه خودرویی بیان کرد و گفت: مازندران به عنوان استان مقصد گردشگری می‌تواند با ساماندهی مسئله سیما و منظر شهری، سرآمد باشد.

استاندار مازندران با ابراز نارضایتی از وضعیت سیما و منظر شهری این استان مطرح کرد: یکی از مباحث مهم بر رسیدگی سیما و منظر شهری، ساماندهی صنوف آلودکننده صوتی و ایجاد تردد ترافیکی است.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران همچنین در نشست با مدیران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستاهای آمل مردم این شهرستان را سخت‌کوش مطرح کرد و گفت: اگر بخواهیم کشور را درست کنیم باید به مانند مردم این شهرستان سخت‌کوش باشیم.

وی افزود: طی سفر به روسیه و بازدید از شرکت کشتیرانی این کشور معلوم شد که به دلیل تحریم‌ها موتور در اختیار نداشتند که پیشنهاد شد تا از شرکت‌های خودروسازی آمل استفاده کنند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه باید انسجام درونی در سراسر استان پیدا کنیم، اظهار داشت: آمل بی‌نظیرترین مسیر گردشگری است و هر یک از کوه‌ها می‌تواند مقصد گردشگری باشد، اما متأسفانه هنوز نتوانستم مسافران را تبدیل به گردشگر کنیم.

استاندار مازندران هم‌اکنون مشکل اقتصادی کشور را وجود تحریم‌ها مطرح و عنوان کرد: امروز جز پنج کشور قدرتمند و تعیین‌کننده دنیا هستیم در اقتصاد مشکل داریم و دلیل مهم آن، محاصره اقتصادی است که باید با تلاش، تحریم دشمنان را بی‌اثر کنیم.

وی احیای روستاها را یکی از اولویت‌های دولت خواند و خاطرنشان کرد: در این دولت به اندازه ده سال گذشته آسفالت انجام شد و برای ۱۵۰۰ روستای مازندران آب‌رسانی مصوب شد؛ برای روستاها شبکه فیبر نوری در حال اجراست و برنامه اجرای آن در روستاها را دستور کار داریم.

حسینی‌پور با بیان اینکه برای اجرای امورات به دهیاری‌های هر بخش ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌یابد، بیشترین مشکل روستاها را مسائل بافت روستایی دانست و گفت: این موارد نیاز به اصلاح دارد که برای اصلاح هر روستایی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد اختصاص می‌یابد.

کد خبر 714450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.