همه هزینه مستندهای گردشگری را نباید شهرداری قزوین بپردازد

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه استانداری از شهرداری قزوین خواسته تا برای ساخت مستندهای حوزه گردشگری چندین میلیارد تومان هزینه کند، گفت: چون این مستندها مربوط به کل استان است، نباید کل هزینه آن را شهرداری قزوین بدهد و باید سایر دستگاه‌ها و شهرداری‌ها همسهم خود را بپردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری شامگاه امروز _ یکشنبه سوم دی‌_ به ریاست علی فرمانی و با حضور محسن حق‌شناس نایب‌رئیس، اعضا، حسین برجی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار با محوریت بررسی لوایح مختلف شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد مردمی برگزار شد.

کل هزینه مستندهای گردشگری را نباید شهرداری قزوین بدهد

در بخشی از این جلسه موضوع ساخت مستند ایرانگرد به کارگردانی جواد قارایی و با محوریت ساخت مستندهای روایی از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین که شامل جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مردم شناسی، صنایع دستی و جاذبه‌های نوین، دستاوردهای ملی و اقتصادی فرصت‌های سرمایه گذاری، کارآفرینی و توانمندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فاطمه اشدری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه استانداری از شهرداری قزوین خواسته تا برای ساخت مستندهای حوزه گردشگری استان از جمله مستند ایرانگرد چندین میلیارد تومان هزینه کند، اظهار کرد: بنده در جلسه با مدیران استانداری از جمله مدیرکل شهری استانداری گفتم که چون این مستندها مربوط به کل استان است، نباید کل هزینه آن را شهرداری قزوین بدهد و باید سایر شهرداری‌ها و دستگاه‌ها سهم خود را بپردازند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بنده نماینده حوزه گردشگری شورای شهر قزوین هستم، اما بعد از طرح این موضوع بنده را برای جلسه راجع به این موضوع در استانداری قزوین دعوت نکردند.

اتوبوس‌ها برای بانوان قزوینی در روز میلاد حضرت زهرا (س) رایگان شود

این عضو شورای شهر قزوین همچنین خواستار ارائه رایگان خدمات اتوبوسرانی برای بانوان شهر قزوین در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) شد و گفت: حضور بانوان خوشنویس و هنرنمایی آنان و حتی حضور بانوان هنرمند دیگر در این مراسم و اجرای مسابقات ورزشی می‌تواند جذاب و مهیج باشد.

اشدری ادامه داد: لازم است تا توانمندی بانوان شهرداری در بخش‌های مختلف احصا شود و در روز مراسم یک میز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی اختصاص یابد تا در فضایی مفرح بانوان در جریان توانمندی‌های همدیگر قرار گیرند.

وی یادآور شد: می‌توان با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) دیدار با تعدادی از زنان سرپرست خانوار که به سختی تأمین معاش و زندگی می‌کنند، در دستور کار برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین در ادامه هم خواستار رایگان شدن یکسری خدمات شهرداری قزوین برای بانوان شهر قزوین در روز ولادت فاطمه زهرا (س) شد و گفت: می‌توانیم برخی خدمات مانند استفاده از اتوبوس‌های درون شهری را برای استفاده بانوان شهر به ویژه دانش آموزان و دانشجویان رایگان کنیم.

اشدری افزود: در ضمن باید در راستای زیباسازی شهری بنرهایی با عنوان "بانو شهر قدردان توست" در سطح مناطق، سازمان‌ها و در سطح معابر و خیابان‌ها توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نصب شود.

تصویب کمک ۱.۵ میلیارد تومانی به شورای تبلیغات اسلامی

در بخش دیگری از این جلسه لایحه شهرداری پیرامون درخواست هیأت رزمندگان اسلام قزوین مبنی بر تأمین هزینه‌های برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام محرم و صفر و موکب احباب الرضا (ع) مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.

در ادامه این جلسه هم جلسه جزئیات لایحه شهرداری قزوین مبنی بر مساعدت برای خرید سیستم صوتی مسیر راهپیمایی قزوین به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و با کلیات موضوع موافقت و مقرر شد سازمان فرهنگی ورزشی برای مذاکره بیشتر جهت برآورد دقیق خرید سیستم صوتی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدام کند.

در بخش دیگر این جلسه با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایام پیش رو از جمله روز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، روز پدر و جشن نیمه شعبان، رؤسای سازمان‌های فرهنگی ورزشی و زیباسازی به بیان اقدامات و برنامه‌های خود پرداختند که اعضای شورا بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای برگزاری جشن بزرگ فاخر و خیابانی با حضور حداکثری شهروندان در مناسبت نیمه شعبان و سایر مناسبت‌ها تأکید کردند.

همچنین توجه به برنامه‌های پاسداشت یاد و خاطره شهدا و عملیات‌های رزمندگان قزوینی از جمله عملیات کربلای چهار در دوران دفاع مقدس از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید رئیس کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

عودت لایحه تقسیم قدرالسهم شرکای برج تجارت قزوین

اما در بخشی از جلسه هم لایحه شهرداری قزوین پیرامون در خواست صدور مجوز برای ملک قولنامه‌ای با کاربری مذهبی مورد ادعای آقای سیف علی چگینی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اطلاعات پرونده ملکی به صورت کامل به شورا ارائه شود و سپس پیرامون آن تصمیم‌گیری شود.

در ادامه جلسه، بررسی لایحه سازمان آتش نشانی در خصوص واگذاری دو باب مغازه از طریق تشریفات قانونی و سامانه ستاد در دستور کار قرار و مورد موافقت قرار گرفت. در بخش دیگر این جلسه لایحه دوفوریتی پیشنهادی مجوز تقسیم سهم هر یک از شرکا در پروژه برج تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و صورت‌جلسه میان شرکت‌های توسعه مسکن تهران، آذربایجان و شهرداری قزوین بازخوانی شد و نحوه تقسیم بندی قدرالسهم شرکا مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای شورای شهر قزوین ضمن بررسی مفاد صورت‌جلسه بر لزوم ارائه لایحه جداگانه برای موارد تعیین‌تکلیف‌نشده از سوی شرکا از جمله تأخیر تحویل پروژه، هزینه‌های انشعابات، هزینه‌های اضافه بنای احداث شده و توجه به کاربری‌های عمومی تأکید کردند.

همچنین این لایحه جهت اصلاحات و شفافیت بیشتر به شهرداری عودت داده شد تا در جلسه آتی دوباره در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و راهی صحن شورا جهت تصمیم‌گیری نهایی شود.

کد خبر 714431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.