جاودانه بودن شهدای ما به دلیل تاسی از مکتب امام حسین (ع) است

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: جاودانه بودن شهدا ما به دلیل تاسی از مکتب امام حسین (ع) است و این موضوع موجب طراوت و تازگی آن شده، ادامه داد: مدافعان وطن نیز در مسیر شهدا گام برداشته‌اند و هر گونه عقب‌نشینی از این مسیر در وهله اول ظلم به خود خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار احمدرضا رادان عصر امروز -یکشنبه سوم دی- در یادواره شهدای انتظامی استان قزوین که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این مجلس به دلیل اینکه به نام و یاد شهدا مزین شده، نورانی و مقدس است.

وی ضمن اشاره به نورانیت و صفایی که نام شهدا به این مجلس داده تا بتوانیم توشه‌ای برای آخرت خود ذخیره کنیم، افزود: استان قزوین علاوه بر دارا بودن صفات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و هنری شاخص، استانی رزمنده و قهرمان‌پرور است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: خدا را شاکریم توفیق حضور در شهری را پیدا کرده‌ایم که شهدای پرآوازه و ماندگاری چون شهید رجایی، شهید بابایی، شهید ابوترابی و شهید لشگری را در خود پرورش داده است.

سردار رادان عنوان کرد: شهدایی چون شهید ابوترابی که با عشق خود به ولایت در زندان‌های رژیم بعث اسارت را تحمل کردند و نشان دادند می‌توان جهنم دشمن را به بهشت خودی تبدیل کرد، همواره باید الگوی ما باشند، چرا که این شهید بزرگوار توانست در چنگال دیوصفتان بعثی تلخی و مشقت اسارت را به شیرینی و رسیدن به بهشت جاودانه تبدیل کند.

وی یادآور شد: قزوین بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و رزمندگان و غیورمردان این استان در صحنه‌های مختلف حماسه‌آفرینی کرده‌اند، شهدایی که هر یک چون شهید عباس بابایی علاوه بر توان رزمی در جنگ سجایای اخلاقی منحصر به فرد و ارزنده‌ای داشتند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه پیوند ایثارگرانه شهدای انقلاب تا به امروز پیوندی است که نگاه ابا عبدالله الحسین (ع) را به خود داشته، خاطرنشان کرد: تمسک به مکتبی که بر ۳ بال پذیرش امت، امامت و دارا بودن مکتب و ایدئولوژی استوار است رمز جاودانگی و رستگاری شهدای عزیز ماست.

سردار رادان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب امام حسین (ع) و نرفتن زیر بار ظلم و ستم است و اکنون با گذشت بیش از ۱۳۰۰ سال از واقعه کربلا می‌بینیم که هر سال این شور حسینی عاشورا زنده‌تر از سال قبل بوده و مراسم آن با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه جاودانه بودن شهدا ما به دلیل تاسی از مکتب امام حسین (ع) است و این موضوع موجب طراوت و تازگی آن شده، ادامه داد: مدافعان وطن نیز در مسیر شهدا گام برداشته‌اند و هر گونه عقب‌نشینی از این مسیر در وهله اول ظلم به خود خواهد بود.

فرمانده فراجا در پایان با تاکید بر اینکه مکتب شهادت نیازمند بزرگانی چون زینب کبری (س)، عمار، ابوذر و یاسر است، یادآور شد: همه باید به هر نحوی که می‌توانیم با زبان، قلم و قدم در مسیر ولایت و شهدا قدم برداشته و در راه نابودی دشمنان حرکت کنیم.

کد خبر 714427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.