تحقق شهر هوشمند اولویت شهرداری قم است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: اولویت شهرداری قم هوشمندسازی امور و کاهش مراجعه حضوری شهروندان در امور شهرسازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین فر امروز – یکشنبه سوم دی– در جلسه منتخب ائمه جماعات شهر قم با شهردار قم که در سالن رضوان شهرداری مرکز برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری قم هوشمندسازی امور مرتبط با شهروندان است.

وی افزود: در حیطه شهرسازی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در تلاش هستیم تا مراجعه شهروندان به مناطق شهری را کاهش دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهمیت دیدگاه شهروندان نسبت به شهر خود اظهار کرد: بدون تعلق خاطر شهروندان و مشارکت آنان نمی‌توان سیما و منظر شهری را زیبا و شایسته رقم زد.

متین فر با اشاره به اینکه مساحت شهر قم ۱۳ هزار هکتار است ادامه داد: از این مقدار هزار و ۵۷۸ هکتار بافت فرسوده، دو هزار و ۱۶ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی است.

وی با اشاره به دغدغه ساکنان بافت تاریخی شهر قم برای محدودیت ساخت و ساز و خدمات شهری گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شده توانستیم برخی از تشویقات را برای ساخت و ساز در بافت فرسوده فراهم کنیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه برنامه‌های بازآفرینی شهری با محوریت مساجد باید دنبال شود افزود: مشارکت مردم در این قالب محقق خواهد شد.

متین فر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر پروژه‌های بسیار مهمی برای احیا و بازسازی فضای شهری اطراف حرم مطهر تدوین شده که انجام این پروژه وضعیت بسیار بهتری را در هسته مرکزی شهر قم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه پروژه‌هایی مانند بهسازی محله چهل اختران، بهسازی قبرستان نو و احداث پروژه پارکینگ شرقی پیگیری می‌شود و فضای بسیار خوبی را در اطراف حرم مطهر ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 714383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    شما کوچیکترین وظایف شهرداری(جلوگیری از سد معبر وانت بار ) رو انجام نمیدین، تازه میگید؛ اینها ساماندهی شده اند ( در اصل پول داده اند) اونوقت میخوایید شهر قم رو هوشمند کنید . خود ستاد تخلفات شهردای قم ، تخلف آشکار میکنه، اول جلوی تخلفات درون سازمانیتونو بگیرید هوشمند سازی پیشکش
    • FR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      اگر شما راست میگید کنترل داخل مجموعه خودتون داشت باشید نه اینکه ملت رو فقط بازی بدید
  • ناشناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    باعرض سلام وعرض ادب خدمت اقای متین فر عزیز وگرامی بنده از ایشان خواهشمندم یکم برای عدم خلاف گرفتن کارها را اسون کنند و ب مردم در این خصوص کمک کنند خیلی راحت تر عدم خلاف بگیرنند مثلا جایی و منطقای که بیش از ۲۵ سال خونه ساخته شده اکنون کوچه ها اسفالت و شماره گذاری شده پلاک بندی شده دارای شورای تامین اب وبرق وگاز و تلفن وحتی سرکوچه مسجدو حسینیه عابربانک و نانوایی وچن مقازه وبیش از ۲۰۰ خانوارهستن چرامیگن خارج معدوده است وزمین کشاورزی است این مشکل رالطفا رسیدگی بفرمایید متشکرم