پیاده‌سازی اکوسیستم دیجیتال در شهر آمریکایی

ایالت مریلند آمریکا از پیاده‌سازی استراتژی بهبود دیجیتالی شهر شامل چهار هدف عملی برای کمک به تثبیت فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهر در اکوسیستم دیجیتالی آینده خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر بالتیمور مریلند آمریکا از استراتژی جدیدی برای توسعه بیشتر زیرساخت‌های دیجیتالی شهر و کمک به ساکنان به‌منظور دسترسی به فناوری و یادگیری نحوه استفاده مؤثرتر از آن رونمایی کرد. استراتژی بهبود دیجیتالی شهر که توسط اداره اطلاعات و فناوری شهر بالتیمور منتشر شده است، چهار هدف عملی را برای کمک به تثبیت فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهر در اکوسیستم دیجیتال در بر می‌گیرد.

دفتر پهنای باند و سهام دیجیتال بالتیمور بر توسعه این استراتژی نظارت داشته است که نتیجه همکاری گسترده میان مسئولان، ساکنان، سازمان‌های اجتماعی، آژانس‌های فدرال و ایالتی، کارشناسان فناوری و سایر ذی‌نفعان محسوب می‌شود.

چهار هدف قابل اجرای این برنامه پنج ساله

  • اینترنت پرسرعت قابل اعتماد: ساکنان شهر بالتیمور با تمرکز بر جوامعی با کم‌سرعت‌ترین اینترنت، به اینترنت مقرون‌به‌صرفه، قابل اعتماد و پرسرعت بر اساس سرمایه‌گذاری در شبکه‌های فیبر نوری مقاوم در آینده دسترسی خواهند داشت.
  • فناوری و دستگاه‌ها: ساکنان شهر بالتیمور می‌توانند یک دستگاه محاسباتی مدرن دریافت کنند.
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال: ساکنان شهر بالتیمور به آموزش مهارت‌های دیجیتال دسترسی خواهند داشت که به آن‌ها کمک می‌کند از دستگاه‌های محاسباتی خود با خیال راحت استفاده و در اینترنت به جست‌وجو بپردازند.
  • پشتیبانی فنی: ساکنان شهر بالتیمور برای تسلط بر دسترسی به اینترنت و دستگاه‌ها، پشتیبانی فنی به زبان‌های مختلف دریافت خواهند کرد.

پیاده‌سازی اکوسیستم دیجیتال در شهر آمریکایی

بستن شکاف‌های دیجیتال بالتیمور با استراتژی جدید

شهردار بالتیمور تأکید کرد که برابری دیجیتال تنها مربوط به فناوری نیست، بلکه شامل برابری اجتماعی نیز می‌شود و از بین بردن شکاف دیجیتالی یکی از بزرگ‌ترین مسائل حقوق مدنی در طول زندگی هر شهر است.

وی دولت خود را متعهد به فراهم آوردن فرصت‌هایی برای همه ساکنان صرف‌نظر از پیشینه یا منابع در دسترس آن‌ها معرفی کرد تا تضمین‌کننده مهارت‌هایی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال امروز باشد و استراتژی کاتالیزوری فعلی در راستای ایجاد یک بالتیمور فراگیرتر، مرفه‌تر و دیجیتالی‌تر عمل خواهد کرد. استراتژی یادشده همچنین از ساکنان، مشاغل، سازمان‌های اجتماعی و سازمان‌های فدرال و ایالتی دعوت می‌کند تا راه‌حل‌های بلندمدت را در زمینه‌های دسترسی دیجیتال، اطمینان، ایمنی و امنیت و زیرساخت ایجاد کنند.

دفتر پهنای باند و سهام دیجیتال تلاش‌های شهر را برای بستن دائمی این شکاف دیجیتال رهبری می‌کند و به‌عنوان رابط اصلی دولت شهر با سهامداران داخلی و خارجی در زمینه ارزش‌های دیجیتال عمل می‌کند. این نهاد بالتیمور را به‌عنوان شهری در نظر می‌گیرد که ساکنان آن می‌توانند به‌طور کامل در اکوسیستم دیجیتال شرکت کنند و به دستگاه‌ها، کمک‌های فنی، آموزش دیجیتال و اینترنت مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد در خانه دسترسی داشته باشند.

این طرح تعهدی برای ساختن بالتیموری است که در عصر دیجیتال هیچکس را نادیده نمی‌گیرد و نه‌تنها به بهبود کیفیت زندگی ساکنان کمک می‌کند، بلکه بالتیمور را به شهری رقابتی‌تر و انعطاف‌پذیرتر تبدیل می‌کند.

پیاده‌سازی اکوسیستم دیجیتال در شهر آمریکایی

کد خبر 714092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.