ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان از ثبت بیش از ۱۶ هزار واقعه ولادت در هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد موالید، ۵۳ درصد نوزادان پسر و ۴۷ درصد نوزادان دختر بوده‌اند.

فریبرز امیری پریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: طی هشت ماه سال جاری بیش از ۱۶ هزار واقعه ولادت در لرستان ثبت شده است و از این تعداد موالید به ثبت رسیده در استان ۵۳ درصد نوزادان پسر و ۴۷ درصد نوزادان دختر متولد شده‌اند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۱۳ نوزاد پسر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است، افزود: طی این مدت، تولد ۳۳۵ نوزاد دوقلو و سه مورد نوزاد سه‌قلو در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری ۶۴۹۳ واقعه مرگ در استان به ثبت رسیده است که ۵۶ درصد مرد و ۴۶ درصد زن بوده‌اند، طی این مدت نیز ۸۹۹۳ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده و میانگین سن ازدواج برای مردان حدود ۲۸ سال و برای زنان ۲۴ سال است.

امیری ادامه داد: در هشت ماه سال جاری ۳۲۰۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده که سن طلاق برای مردان ۳۸ سال و برای زنان ۳۲ سال بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ثبت احوال لرستان، بیشترین فراوانی نام‌گذاری در هشت ماه سال جاری برای نوزادان پسر آیهان، حسین، آراد، شاهان و امیرعلی و برای نوزادان دختر، رستا، هانا، نورا، آوین و ماهلین بوده است.

کد خبر 714049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.