مسئولان مصلحت کل کشور را در اقدامات خود در نظر بگیرند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امسال در سالگرد حماسه مردم اصفهان شاهد کم‌لطفی در حق مردم اصفهان از برخی مسئولان با نگاه استانی بودیم، امروز ضرورت دارد مسئولان کشوری با درنظر گرفتن مصلحت کل کشور اقدام عاجل انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز _جمعه، یکم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان اظهار کرد: دستور قرآن کریم به مؤمنین دستور به رعایت تقوا است، خداوند در آیه ۹۰ سوره نحل دستور به رعایت تقوا و در آیه ۲۹ سوره انفال، اهالی تقوا را به بینش الهی و بصیرت بشارت داده است.

وی با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) افزود: یکی از برکات امروز طوفان الاقصی بیداری تمام آزادمردان از تمام مذاهب و به ویژه مسیحیان است که به همراه مسلمانان در دفاع از مردم مظلوم غزه در تجمع‌های ضد صهیونیستی شرکت می‌کنند، امیدواریم به زودی پیروزی حق علیه باطل را شاهد باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: حضرت ام البنین (س) الگوی یک بانوی مومنه، بصیر و باتقوا است که اولادهایی همچون حضرت ابالفضل (ع) تربیت کرده‌اند؛ به دستگاه‌های آموزشی توصیه می‌شود نوجوانان و جوانانی که مشغول به تحصیل می‌شوند را به نوعی پرورش دهند که با روحیه جهادی و زمینه‌ساز ظهور باشند و برهمین اساس لازم است این دستگاه‌های آموزشی نوجوانان را به تقوا، تدین، دقت در فضای مجازی و رعایت عفاف و حجاب توصیه کنند، همچنین توصیه می‌شود در روز تکریم مادران و همسران شهدا به تکریم عملی از خانواده‌های شهدا بپردازیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بعد از گذشت ۲ ماه از قتل عام مردم فلسطین در یک باتلاق خودساخته قرار گرفته است، آمریکای جنایتکار نیز با وضعیت مشابهی روبرو است و امروز در شرایط درماندگی قرار گرفته است، زیرا رژیم جنایتکار به جز کشتن مردم مظلوم غزه توانایی دیگری ندارد و این موضوع نشان‌دهنده عجز و نانوایی این رژیم است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: آمریکای جنایتکار با تحمیل هزینه‌های حمایت از رژیم صهیونیستی بر مردم خود وجهه خود را در عرصه بین‌المللی خراب کرده است، در صورتی که حمایت خود را از رژیم صهیونیستی بردارد به سرعت این رژیم غاصب نابود خواهد شد، امیدواریم این موضوعات درس عبرتی برای جامعه جهانی باشد، همانطوری که در موضوع اوکراین استکبار جهانی تنها به دنبال تأمین منافع خود بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص عملیات طوفان‌الاقصی فرمودند رژیم غاصب متحمل خسارات فراوانی شد که قادر به جبران این خسارات نخواهد بود.

مهدوی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از ناکامی در نقشه‌های شوم خود، امروز در حال فعالیت گسترده‌ای است تا مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کند، زیرا حضور در انتخابات مظهر قدرت ملی و بصیرت مردم است، مردم با گره نزدن مشکلات به حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس می‌کنند، برهمین اساس ضرورت دارد مسئولان در راستای حفظ سلامت و امنیت انتخابات بکوشند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مردم در شور و مشارکت در انتخابات نقش دارند و رفاقت و رقابت صحیح وظیفه کاندیداها است تا موجب آسودگی خاطر مردم در انتخابات شود، رهبر معظم انقلاب صریحاً فرمودند ما امین مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم رأی مردم دستکاری شود، در این راستا ضرورت دارد مردم با مشارکت جدی کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنند.

با توجه به منع قانونی حمایتی از گروه‌ها یا اشخاص در انتخابات نخواهم داشت

مهدوی افزود: در دوره‌های پیشین انتخابات، حمایتی را داشتم، اما با توجه به منع قانونی در این دوره انتخابات هیچ‌گونه حمایتی را از اشخاص یا گروه‌ها نخواهم داشت و با دقت موازین قانونی را رعایت خواهم کرد، بر همین اساس تنها نسبت به مشارکت و اتحاد در انتخابات توصیه می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۶۱ حدود ۳۷۰ شهید را در یک روز تقدیم انقلاب کردند، اما امسال در سالگرد این حماسه مردم اصفهان شاهد کم‌لطفی در حق مردم اصفهان از برخی مسئولان با نگاه استانی بودیم، در صورتی که بارها نسبت به نگاه جامع و در نظر گرفتن مصلحت کل کشور تذکر داده بودیم، امروز ضرورت دارد مسئولین با درنظر گرفتن مصلحت کل کشور اقدام عاجل انجام دهند.

مهدوی تصریح کرد: برای مطالبه‌گری ضرورت دارد چند نکته را رعایت کنیم تا با دشمن مخرج مشترک نداشته باشیم، اولین ویژگی لزوم رعایت عدالت در گفتار است، مورد بعد بیان راه حل برای مشکلات، اصرار بر موازین انقلاب اسلامی و مراقب از بازی نکردن در زمین دشمن است.

کد خبر 713818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.