برکناری ۴ سرمربی لیگ‌برتری قبل از پایان نیم‌فصل / نیمکت‌های اشتباهی یا سرمربیان اشتباهی؟

تاکنون نیمکت چهار تیم لیگ‌برتری دست‌خوش تغییر شده است و به‌نظر می‌رسد قبل از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال این آمار بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تعویض سرمربیان تیم‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران قبل از رسیدن به نیم‌فصل مسابقات، به یک‌چهارم تیم‌ها سرایت کرده است و همین مقدار تیم دیگر نیز در آستانه تغییرات قرار دارند.

تاکنون نیمکت چهار تیم از پنج تیم پایین جدول لیگ برتر دچار تغییر شده که در این میان، نتایج فولاد و پیکان قبل و بعد از تعویض مربی تفاوت چندانی ندارد و دو تیم دیگر نیز از هفته آینده با سرمربیان و مربیان جدید به‌مصاف رقبا می‌روند.

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان تهران اولین تیم‌هایی بودند که دست به تغییر روی نیمکت‌های خود زدند.

علیرضا منصوریان روی نیمکت قرمزهای خوزستانی نتایج فاجعه‌باری داشت و پس از تنها سه هفته از برگزاری مسابقات از سمت خود برکنار شد.

فولاد با منصوریان در این سه بازی متحمل سه شکست شده بود تا بدون امتیاز در قعر جدول جای بگیرد و از پانزدهم شهریورماه، خوان‌ایگناسیو مارتینز اسپانیایی جانشین وی شد و توانست فولاد را از منطقه خطر فراری دهد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان که در لیگ بیست‌وسوم ضعیف‌ترین آمار تاریخ حضور خود در لیگ برتر را به جا گذاشته بود، چند گزینه را برای جانشینی منصوریان مدنظر داشت و در نهایت با خوان ایگناسیو مارتینز سرمربی اسپانیایی که سابقه هدایت تیم‌هایی از جمله لوانته، رئال‌وایادولید، آلمریا، العربی کویت و رئال‌ساراگوسا را داشته است، به توافق رسید.

در باشگاه پیکان تهران نیز رسول خطیبی از سمت خود برکنار شد تا رضا عنایتی جانشین وی شود؛ پیکان در ۱۰ هفته‌ای که تحت هدایت رسول خطیبی بود، تنها یک پیروزی کسب کرد و متحمل چهار شکست هم شد.

البته اوضاع خودروسازان با رضا عنایتی هم چندان خوب نیست و این سرمربی هنوز نتوانسته بردی را با تیم خود دشت کند.

جدایی رسول خطیبی از پیکان خبر غافلگیرکننده‌ای نبود، تیم وی بد بازی نمی‌کرد، اما نتایج پیکان واقعاً جای دفاع نداشت و قاعدتاً کسی هم از اینکه یک مربی بعد از کسب هشت امتیاز از ۱۰ بازی شغل خود را از دست می‌دهد، تعجب نمی‌کرد.

برکناری ۴ سرمربی لیگ‌برتری قبل از پایان نیم‌فصل / نیمکت‌های اشتباهی یا سرمربیان اشتباهی؟

با این همه اما انتخاب جانشین وی کم شگفت‌انگیز نبود؛ پس از برکناری خطیبی، با حکم احمد مددی مدیرعامل پیکان، رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی جدید خودروسازان انتخاب شد؛ این درحالی است که عنایتی بعد از نتایج اسفبار در تیم ملی امید که به ناکامی توأمان در انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو انجامید، به‌شدت تحت فشار انتقادات قرار داشت، اما هدایت خودروسازان را برعهده گرفت.

محمود فکری نیز هفته گذشته پس از دریافت پنج گل از سپاهان بالاخره بی‌خیال هدایت هوادار تهران شد و پس از کسب تنها ۱۰ امتیاز از ۱۳ بازی و قرار گرفتن در رده سیزدهم، به صورت توافقی از هوادار جدا شد تا باز هم نتواند یک فصل کامل روی نیمکت یک تیم بنشیند.

وی از زمان ترک استقلال تاکنون، نتوانسته ثبات خوبی در تیم‌های تحت هدایت خود داشته باشد و بعد از چند هفته با تیم‌هایی چون استقلال، نفت مسجد سلیمان، سایپا و حالا هوادار قطع همکاری کرده است.

سیدمهدی رحمتی که پیش از آغاز فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر فوتبال سرمربیگری نساجی را به عهده گرفته بود هم پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به کناره‌گیری از سرمربیگری نساجی گرفت.

رحمتی بعد از شکست هفته گذشته نساجی مقابل استقلال در رختکن ورزشگاه آزادی ضمن تشکر از حمایت‌های مالک باشگاه نساجی، از سرمربیگری این تیم استعفا کرد.

سرمربی پیشین نساجی‌چی‌ها ۲۱ آبان‌ماه نیز پس از شکست نساجی مقابل ذوب‌آهن در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر استعفا کرده بود که با مخالفت مدیران باشگاه مواجه شد و در کادر فنی باقی ماند؛ نساجی از زمان روی کار آمدن رحمتی در این تیم تاکنون ۱۸ مسابقه رسمی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرد که حاصل این بازی‌ها ثبت ۱۱ شکست، چهار برد و سه تساوی بود.

البته که به‌جز این چهار تیم لیگ‌برتری، چند تیم دیگر نتایج خوبی را در هفته‌های اخیر نگرفته‌اند و بعید نیست نیمکت آن‌ها دست‌خوش تغییرات شود.

صنعت‌نفت آبادان اولین تیمی است که بعد از نیم‌فصل تغییر را ایجاد خواهد کرد، مدیران این باشگاه تا نیم‌فصل با عبدالله ویسی به توافق رسیدند و ناجی فصل قبل برزیلی‌های آبادان بعد از هفته پانزدهم از نیمکت صنعت‌نفت کنار خواهد رفت.

مس رفسنجان و استقلال خوزستان دیگر تیم‌هایی هستند که احتمالاً تا پیش از شروع نیم‌فصل دوم کادر فنی آن‌ها دچار تغییر شوند، ساکت الهامی و سیروس پورموسوی از جمله مربیانی هستند که نیمکت آن‌ها لرزان است و بعید نیست که به نیم‌فصل دوم نرسند.

در ادامه هم نتایج سرمربیانی که از هدایت تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان، پیکان تهران، نساجی مازندران و هوادار تهران کنار رفته‌اند را مشاهده می‌کنید:

- علیرضا منصوریان: ۳ بازی، ۳ شکست

- رسول خطیبی: ۱۰ بازی، یک برد، ۵ تساوی و ۴ شکست

- سیدمهدی رحمتی (با احتساب لیگ قهرمانان آسیا): ۱۸ بازی، ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۱۱ شکست

- محمود فکری: ۱۳ بازی، ۲ پیروزی، ۴ تساوی و ۷ شکست

کد خبر 713772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.