از پژوهش و تولید علم حمایت می‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه از پژوهش و تولید علم حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی ظهر _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: هفته پژوهش را در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به موفقیت‌های کسب شده در این حوزه باید به معنای واقعی کلمه جشن بگیریم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت و طبق شاخص‌های بین المللی پژوهش و فناوری جزو دانشگاه‌های تراز اول کشور هستیم و این مهم جز با همت محققان و پژوهشگران و پر تلاش میسر نمی‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولید علم است.

وی بیان کرد: ما با یک پله صعود در شاخص‌های کلی به عنوان دانشگاه ششم کشور معرفی شدیم و با یک پله صعود در شاخص‌های فناوری به عنوان دانشگاه دوم کشور معرفی شدیم و این موفقیت بی نظیر برای استان کرمانشاه است.

محمدی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه بندی استانی رتبه چهارم کشور را در پژوهش و فناوری حوزه سلامت دارد که یک حوزه بسیار مهم و تأثیرگذار است و استان‌های اصفهان، مشهد، اهواز و کرمان که در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای جلوتر از ما هستند، در شاخص پژوهش و فناوری بعد از استان کرمانشاه قرار می‌گیرند.

وی گفت: این در حالی است که دانشگاه ما از نظر تعداد پژوهشگر و اعضای هیأت علمی با دیگر دانشگاه‌های کشور قابل مقایسه نیست و دانشگاه‌های اصفهان و مشهد حداقل دو برابر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو هیأت علمی و پژوهشگر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: این مسئله بیانگر این است که پژوهشگران و فناوران ما نام‌آور هستند و در این حوزه تلاش بیشتری کرده‌اند و هر فناور و پژوهشگر ما دو برابر میانگین دانشگاه‌های علوم پزشکی برون داد پژوهشی و فناوری دارد و این بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۵۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو یک درصد پژوهشگران برتر دنیا هستند که بسیار قابل تقدیر است.

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۷۹ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده و فعال و ۵۹ محصول تجاری سازی شده در دانشگاه داریم که بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و کمتر دانشگاهی است که موفق به کسب این افتخار شده است.

وی افزود: کسب رتبه دوم کشور در تولید فناوری، افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و در استان کرمانشاه رتبه اول در مجموع شاخص تولید علم و فناوری را در بین دانشگاه‌های استان داریم.

کد خبر 713526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.