رتبه نخست قزوین در تولید و صادرات مواد شوینده

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین با تولید ۶۰ درصد شوینده کشور رتبه نخست کشور در تولید شوینده‌ها و رتبه نخست در صادرات محصولات شوینده با همت تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی عصر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در نشست هم‌اندیشی و بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت شوینده استان قزوین که با حضور رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با تولید ۶۰ درصد شوینده کشور رتبه نخست کشور در تولید شوینده‌ها و رتبه نخست در صادرات محصولات شوینده با همت تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

وی اولویت استان قزوین را حمایت از این واحدها و تکمیل زنجیره تولید شوینده‌ها دانست و افزود: تشکیل خوشه صنعتی شوینده خیلی از مسائل و مشکلات را به خصوص واحدهای کوچک در تأمین نیازهای اساسی آن‌ها را حل خواهد کرد و بنابراین تشکیل این خوشه در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با بیان اینکه دولت به‌ویژه وزارت صمت با تمام توان و ظرفیت خود در جهت حمایت از تولیدکنندگان در کنارشان ایستاده است، اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشکل ارز خیلی از واحدهای صنعتی در استان قزوین حل شده است.

رستمی ادامه داد: در سال آینده یعنی سال ۱۴۰۳ تأمین ارز واحدهای تولیدی بر مبنای میزان تولید آن واحد خواهد بود، بنابراین هر چه تولید یک واحد صنعتی بیشتر باشد، ارز بیشتری را می‌تواند از طریق سامانه نیما جذب کند.

اشتغال ۷ هزار نفری صنایع شوینده در قزوین

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر استان قزوین رتبه سوم از لحاظ تعداد واحدهای تولیدی صنعت شوینده در کشور دارا است و همچنین استان قزوین از لحاظ تعداد اشتغال در حوزه صنعت شوینده رتبه دوم کشوری با هفت‌هزار و ۶۵ نفر و از لحاظ میزان تولید رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.

وی افزود: در زمینه صادرات نیز صنعت شوینده استان قزوین با حجم صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری در سال گذشته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین تا امروز ۸۷ واحد شوینده در استان مستقر شده که از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی فعال هستند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست اعضای انجمن همگن شوینده، آرایشی و بهداشتی و بیش از ۴۰ واحد تولیدی فعال در حوزه صنعت شوینده استان به بیان مسائل، مشکلات، چالش‌ها و راهکارهای حوزه صنعت شوینده پرداختند که در این حوزه مشکلاتی مانند قطع برق، صدور بخشنامه‌های متعدد و غیرکارشناسی، قطع برق واحدهای صنعتی و قیمت‌گذاری دستوری را مطرح کردند.

کد خبر 713521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.