دیدار وزیر مسکن کشور نیجر با استاندار اصفهان

وزیر مسکن کشور نیجر، در جریان سفر به اصفهان با استاندار اصفهان دیدار و در راستای گسترش تعاملات میان این کشور با ایران و به‌ویژه اصفهان گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌ الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در دیدار با وزیر مسکن کشور نیجر، اظهار داشت: اراده کشور برادر، نیجر این است که تعاملات و ارتباطات مؤثری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: قریب به ۵۰ سال از روابط ایران با کشور نیجر می‌گذرد، اما سطح روابط و تعاملات به نحو مطلوبی نیست، اگرچه تعاملات جدید روزهای امیدبخشی را گواهی می‌دهد.

استاندار اصفهان بیان کرد: امروز قاره آفریقا به عنوان یکی از مقاصد راهبردی جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

مرتضوی متذکر شد: سفرهای اخیر ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی از همین بابت است.

وی یادآور شد: در ۴۵ سال گذشته که کشور ما مورد تحریم بود، تلاش شد تا تحریم‌ها به فرصتی برای پیشرفت تبدیل شوند.

استاندار اصفهان افزود: امروز شرایطی به وجود آمده تا در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، اقتصاد دانش‌بنیان، بهداشت و درمان، فرهنگی و … فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای ایران اسلامی فراهم شود.

مرتضوی اظهار کرد: در سال‌های اخیر ایران اسلامی در حوزه فناوری‌های نوین پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و بسیاری از زیرساخت‌های این حوزه در استان اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با شرکت‌های به نام اروپایی برابری می‌کند، این موارد نتایج تحریم‌هایی بود که در ۴۵ سال گذشته بر ایران اسلامی روا داشتند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه علمی و اقتصادی کشور، همه بضاعت خود را در راستای پشتیبانی از سیاست‌های ریاست جمهوری اعمال خواهیم کرد و حمایت می‌کنیم تا توسعه روابط با کشور نیجر اتفاق بیفتد.

مرتضوی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داده با کشورهایی که دوستی می‌کند در همه شرایط از جمله شرایط سخت، دوستی خود را ادامه می‌دهد.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی در برخورد با کشورهای دوست و برادر اصولی تعریف و بر آن متعهد است و همین مورد وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است.

استاندار اصفهان گفت: ما به دنبال روابط دوجانبه هستیم تا در مسیر این روابط کشورها بتوانند مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

نیجر، به دنبال گسترش روابط و تعاملات با ایران اسلامی

«سالیسو ساهیرو آدامو» وزیر مسکن و شهرسازی کشور نیجر نیز در این گفت‌وگو، اظهار کرد: ایران بسیار قابل احترام است و مشخص است مردمی بسیار کوشا و جدی دارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تحریم‌هایی که همواره علیه ایران اعمال می‌شود متوجه شده‌ام که ایران بسیار پرتلاش و کوشا است، زیرا ما نیز در تحریم‌هایی به سر می‌بریم و باید در حوزه‌های مختلف از ایران الگو بگیریم.

وزیر کشور نیجر گفت: هدف اصلی حضور من در ایران و اصفهان، دوستی و برقراری روابط است، البته درصدد هستیم تا عمق روابط و ارتباطات در حوزه‌های مختلف با ایران مستحکم‌تر شود، در این راستا از کارخانجاتی بازدید کردم که از لحاظ زیرساختی قابل تحسین هستند.

آدامو ادامه داد: دوم دی‌ماه نخست وزیر کشور نیجر با هیئت همراه وارد ایران می‌شوند و امیدوارم باب تعاملات بیشتر با ایران و اصفهان گشوده شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۶ ژوئیه تغییراتی در کشور ما رخ داد پیش از آن ما همیشه در برقراری ارتباط با ایران محدود بودیم، اما امیدواریم با اتفاقی که در کشور من افتاده است مقامات دو کشور بیش از پیش با یکدیگر دیدار و تعامل داشته باشند.

کد خبر 713511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.