بازگشایی بازارچه مرزی «تیله کوه» سرپل‌ذهاب در آینده نزدیک

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: بازگشایی بازارچه «تیله کو» در شهرستان سرپل ذهاب از چندین ماه پیش و با دستور استاندار کرمانشاه و حضور میدانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مشاور استاندار در امور عراق و فرماندار کرمانشاه و دیدار با طرف های عراقی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صدراله بابلی عصر امروز سه شنبه _ بیست و هشتم آذر، به خبرنگاران اظهار کرد؛ بازگشایی بازارچه «تیله کو» در شهرستان سرپل ذهاب از چندین ماه پیش و با دستور استاندار کرمانشاه و حضور میدانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مشاور استاندار در امور عراق و فرماندار کرمانشاه و دیدار با طرف‌های عراقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در پی دستورات استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های ویژه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و مشاور استاندار در امور عراق داشته‌اند، جلسات متعددی با طرف عراقی برای بازگشایی بازارچه مرز تیله کوه برگزار شده است. از اولین جلسه تاکنون تکمیل زیرساخت‌های مرز تیله کوه در دستور کار بوده و امروز، زیرساخت‌ها، آماده انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به آمادگی شهرستان در مرز برای بازگشایی مرز تیله کوه، اذعان داشت: در عراق نیز تقریباً این آمادگی وجود دارد و بخش کمی از زیرساخت‌ها مانده که طبق گفته طرف عراقی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی افزود: بازگشایی بازارچه تیله کوه باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد و ضمن اشتغال‌زایی برای مردم خصوصاً قشر جوان، آمار بیکاری شهرستان را کاهش خواهد داد.

کد خبر 713229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.