حمل و نقل عمومی تیران نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

فرماندار تیران و کرون گفت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی این شهرستان نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم آذر_ در همایش تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل تیران و کرون در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بالغ بر سه‌هزار نفر از مردم تیران و کرون در صنعت حمل و نقل بار فعالیت می‌کنند که تأمین معیشت آن‌ها از رانندگی است.

وی افزود: بخش زیادی حرفه‌های شغلی به دنبال این صنعت فعالیت می‌کنند که تأثیر سازنده‌ای در اقتصاد خانواده‌ها دارد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بار جایگاه خوبی در منطقه داریم، تصریح کرد: حمل و نقل مسافر نیازمند حمایت و توسعه است تا خدمات‌رسانی و تسهیل و رفت‌وآمدها بهتر انجام شود.

محمدی‌کیا ادامه داد: راه‌اندازی خط تاکسی، اتوبوس واحد و مینی‌بوس برای روستاها به مرکز شهرستان و دیگر نقاط استان اصفهان برای خدمت به جامعه لازم است.

وی یادآور شد: تردد بیرون استانی از جمله خط تیران به شهرکرد از نیازهای منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی محسوب می‌شود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شهرداری‌ها در حمل و نقل درون شهری با مشارکت بخش خصوصی اقداماتی را انجام داده‌اند، گفت: خودروهای جدید در خطوط داخلی فعال شده‌اند و البته بهسازی این ناوگان نیاز است.

محمدی‌کیا اذعان داشت: فعال‌سازی تعاونی‌های حمل و نقل و ایجاد زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند زیرساخت‌های حمل و نقل را تقویت کند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه حمل و نقل عمومی و فعالیت رانندگان، اظهار داشت: این قشر نیازمند حمایت هستند تا فعالیت‌های آنان توسعه پیدا کند و زمینه رونق دیگر بخش‌ها باشد.

بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

عبدالله امینی رئیس شورای اسلامی شهر تیران به فرهنگسازی برای استفاده از حمل و نقل عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: حمل و نقل عمومی در کاهش آلایندگی و کاهش ترافیک سنگین نقش دارد.

وی دسترسی آسان به خدمات عمومی این بخش را برای شهروندان مهم خواند و افزود: تصمیمات حوزه حمل و نقل عمومی باید مبتنی بر برنامه روشن و چشم‌انداز منطقی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را نیازمند حمایت دولت دانست و تصریح کرد: دولت با کمک به این بخش می‌تواند بسیاری از خسارت‌های ناشی از آلایندگی و ترافیک سنگین را کاهش دهد و انگیزه‌ای برای استفاده از حمل و نقل عمومی باشد.

امینی خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی بر دیگر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد و نقش رانندگان در این حوزه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه رانندگان حمل و نقل عمومی دارای ویژگی‌های اخلاقی خاص مثل امانت‌داری هستند، گفت: حفظ حقوق دیگران و رعایت قوانین از شاخصه‌های رفتاری آنان به حساب می‌آید.

کد خبر 713201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.