تلاش شهرداری کرمان برای برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی

شهردار کرمان با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای اخذ تسهیلات به‌منظور خرید خودروهای برقی، گفت: خرید موتور برقی و تاکسی برقی را در برنامه داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، ورود خودروهای برقی به کلان‌شهرها همواره از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیران شهری در دوره‌های مختلف بوده است و به‌عنوان راهکار مناسبی برای حفظ محیط زیست از طریق کنترل بحران آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت ارائه شده است.

تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی با توسعه و گسترش خطوط و مسیرهای دسترسی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری‌ها در سال‌های اخیر برای کاهش تردد خودروهای سواری بوده که در بعضی موارد با استقبال نیز مواجه شده است.

با وجود اینکه راهکارهای مطرح شده سهم قابل توجهی در کاهش بحران‌ها داشته است، همواره مسئله آلودگی هوا از مهم‌ترین بحران‌های پیش‌روی کلان‌شهرها بوده است که برای رفع آن تدابیر جدیدی از جمله برقی‌سازی خودروها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی اندیشیده شده است.

در همین راستا، سعید شعرباف، شهردار کرمان با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای اخذ تسهیلات به منظور خرید خودروهای برقی گفت: خرید موتور برقی و تاکسی برقی را در برنامه داریم، اما خرید اتوبوس برقی به‌دلیل هزینه‌های آن به‌صرفه نیست.

وی همچنین از نوسازی هشت اتوبوس تا پایان سال جاری در کرمان خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته، پنج دستگاه اتوبوس نوسازی و یک دستگاه اتوبوس سیار به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شد و خرید اتوبوس در سال آینده نیز در برنامه قرار دارد.

کد خبر 712939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    خیلی عالی میشه کرمان باید پیشرفت کنه شهرداری از لحاظ تفریح برای این شهر بیشتر امکانات فراهم کنه چون واقعا مکان تفریحی در کرمان بسیار کم
  • راد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    سلام .کرمان از چندین نظر پیشرو بوده و خواهد بود .صنعت .معدن .خودرو سازی .شرکت هواپیمایی. بابت برقی کردن خودرو هم با توجه به ظرفیت خودرو سازی بم در برقی نمودن خودروها و استفاده از این نوع ماشین پیشرو و پیشگام باشد
  • مسعود IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    کرمان شهرعجایب است ،شهردارازشرکتی که باسرعت وظیفه مخابرات راانجام میدهد تقدیر کرده وبرمردم منت سرعت اینترنت میگذارد،درشهری که یک وجب آسفالت سالم نیست بنرمیزند شمابگویید کجاراآسفالت کنیم شده طنز یا حماقت مدیریتی یا وقاحت فردی
  • یحیی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    شهرداری کرمان خیلی عرضه داره خیابان‌های شهر کرمان رو که پر از چاله و دست انداز است آسفالت کند خودروهای حمل و نقل عمومی برقی پیش کش!!!!