بهبود کیفیت هوای تبریز همزمان با بارش برف

مسئول مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با بارش برف در بامداد امروز (دوشنبه) کیفیت هوای تبریز نسبت به دو روز قبل بهبود یافته و سالم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سعید صادقی ظهر امروز - دوشنبه بیست‌وهفتم آذر- اظهار کرد: هم اکنون شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون معادل ۴۰ است که شرایط بسیار خوب در کیفیت هوا به شمار می‌رود که بارش‌ها تأثیر مستقیم بر آن داشته است.

وی افزود: کیفیت هوای تبریز در متوسط ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۲۱ تا ۹ معادل ۸۰ و قابل قبول بوده است که طی ساعات اخیر این وضع روند بهبودی در پیش گرفته است.

مسئول مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روز گذشته شاخص کیفی هوای تبریز برابر ۱۱۰ بود، یادآور شد: وضعیت هوا با این شاخص ناسالم برای افراد حساس قرار داشت که این عدد در ساعاتی تا شاخص ۱۲۲ نیز افزایش یافته بود.

صادقی تاکید کرد: هم‌اکنون تعداد هشت ایستگاه پایش کیفیت هوا در تبریز وجود دارد که تعداد پنج ایستگاه آن ذرات معلق و گاز موجود در هوا را پایش می‌کند و سه ایستگاه نیز تنها آلودگی گازی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

کد خبر 712839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اینو در زبونشون میگن که آلودگی هوای تبریز بعلت دود اتومبیل ها است، ولی اون یک دروغ محضه، چون مقدار اتومبیلها در دیگر استانها هم مثل تبریز هست، چرا هوای تبریز چند برابر بیشتر از دیگر استانها کثیفه؟ علت اصلیش پالایشگاه تبریز هست، و حتی بعضی کارهای خیلی پر دود رو تمام نصف شب ها انجام میدن که مردم نتونن اعتراض کنن و موقعی که نصف شب از خونه بیرون میاییم، کثیفی هوا اونقدر زیاده که، مثل اینکه همسایه داره هیزم میسوزونه!!