برف و باران مهمان این استان‌ها است / هوا سردتر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از از بارش برف و باران در بعضی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: از سه‌شنبه تا پنجشنبه، بیست‌وهشتم تا سی‌ام آذر، جوی آرام در کشور خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش‌ها طی امروز در مازندران شدت می‌گیرد و در این روز انتظار می‌رود به سبب وزش باد ملایم از غلظت آلاینده‌ها در تهران کاسته شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند، ادامه داد: روز سه‌شنبه در بعضی نقاط سواحل گیلان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی نقاط هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با تاکید بر اینکه دریای خزر امروز مواج است. گفت: امروز و فردا (سه‌شنبه) در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریایی خزر، دمای هوا بین شش تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان آسمان صاف، صبح هوا ناسالم، گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۱۷ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 712709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.