شهرهای اروپایی با بیشترین رضایت شهروندان

بیشترین رضایت شهروندان از زندگی در شهرهای اروپایی طبق مطالعات در زوریخ، کپنهاگ، گرونینگن، گدانسک، لایپزیگ، استکهلم، ژنو، روستوک، کلوژ-ناپوکا و براگا وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا در جدیدترین گزارش خود از یک نظرسنجی قاره‌ای بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، میزان رضایت ساکنان اروپایی را از زندگی در شهرهای خود نشان داد.

مطالعه شامل تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به اضافه سوئیس، ایسلند، بریتانیا و نروژ، همچنین کشورهای نامزد اتحادیه اروپا یعنی ترکیه، مقدونیه شمالی، صربستان و مونته‌نگرو می‌شود. در واقع مطالعه روی ۸۳ شهر اروپایی انجام شده است و شامل تمام سکونتگاه‌های شهری با جمعیت‌های کمتر از ۲۵۰ هزار تا بیش از پنج میلیون نفر می‌شود.

گزارش حاضر به دنبال یافتن الگوهایی در سرتاسر قاره از نظر کیفیت کلی زندگی برای ساکنان شهری و نشان دادن معنای زندگی اروپایی‌های امروزی در یک شهر است.

شهرهای اروپایی با بیشترین رضایت شهروندان

بهترین شهر اروپایی از نظر رضایت ساکنان

نگاهی اجمالی به نقشه‌های نظرسنجی مشخص کرد در زمینه رضایت کلی، یک بخش جغرافیایی وجود دارد. در واقع شهرهایی واقع در کشورهای شمالی و غربی اروپا امتیاز بیشتری نسبت به شهرهای واقع در بخش‌های جنوبی و شرقی قاره دارند.

به این ترتیب ۱۰ شهر برتر اروپایی از نظر رضایت کلی عبارتند از:

  • زوریخ، سوئیس (رضایت ۹۷ درصد از ساکنان)
  • کپنهاگ، دانمارک (۹۶ درصد)
  • گرونینگن، هلند (۹۶ درصد)
  • گدانسک، لهستان (۹۵ درصد)
  • لایپزیگ، آلمان (۹۵ درصد)
  • استکهلم، سوئد (۹۵ درصد)
  • ژنو، سوئیس (۹۵ درصد)
  • روستوک، آلمان (۹۴ درصد)
  • کلوژ-ناپوکا، رومانی (۹۴ درصد)
  • براگا، پرتغال (۹۴ درصد)

رضایت کلی از ۲۰۱۹ (آخرین باری که کمیسیون اروپا این نوع نظرسنجی را اجرا کرد) کاهش داشته است. در این سال شیوع همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، بسیاری از پیشرفت‌ها را با شکست مواجه کرد. اکنون و در عصر پس از کووید که با نرخ تورم بالا و فقدان اطمینان اقتصادی مشخص می‌شود، نتایج نشان می‌دهد رضایت کلی در مقایسه با یافته‌های گزارش قبلی کاهش جزئی داشته است.

شهرهای اروپایی با بیشترین رضایت شهروندان

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که در شهرهای اروپای شرقی و جنوبی نقاط دورافتاده‌ای وجود دارد که سطح رضایت ساکنان آن‌ها با شهرهای کشورهای توسعه‌یافته‌تر برابری می‌کند؛ این موضوع به تصویری متنوع‌تر از نظر انسجام در آینده اشاره دارد که می‌تواند شکاف‌های طولانی‌مدت توسعه را ریشه‌کن کند.

شهرهای اروپایی با کمترین میزان رضایت ساکنان

ساکنان شهرهایی در جنوب ایتالیا و بالکان، همچنین در پالرمو، آتن و استانبول پایین‌ترین سطح رضایت از زندگی را در شهرهای خود در سراسر این قاره نشان می‌دهند.

علاوه بر این، افت قابل‌توجهی (بیش از سه درصد) در ۳۴ از ۷۶ شهر قابل مقایسه در این مطالعه در زمینه کاهش رضایت از زندگی در شهرها دیده می‌شود. بیشترین کاهش را می‌توان در لندن بریتانیا (۸ درصد) و وین اتریش، بولونیای ایتالیا و میسکولک مجارستان هر سه با ۶ درصد مشاهده کرد.

شهرهای اروپایی با بیشترین رضایت شهروندان

کد خبر 712697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.