بهشتیان روی دست زمینی‌ها بدرقه شدند

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)؛ مراسم سوگواره یاس نبوی و تشییع و تدفین ۲۸۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز –یکشنبه بیست و ششم آذر- سوم جمادی‌الثانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، مرثیه‌ای ماندگار در قلب رهروان ایشان زمزمه می‌شود، سوگواره‌ای که باید، آن را هر آینه در دیده همگان به تصویر کشید. این ایام تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه آموزه‌ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

همزمان با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از ساعات اولیه صبح مردم سراسر کشور در ماتم و اندوه شهادت مظلومانه تنها دختر رسول اکرم (ص) عزاداری کردند.

در بسیاری از شهرها و روستا مردم در منازل، مساجد و حسینیه مجالس عزاداری بر پا کرده و در برخی استان‌ها نیز دسته‌های عزاداری به راه افتادند.

در دهه دوم فاطمیه امسال، کشور عزیزمان ایران میزبان ۲۸۰ لاله خوشنام و گمنام بود و امروز در شهادت جان‌سوز ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با تشییع شهدای گمنام عطر یاس نبوی در کشور پیچیده شد.

امروز پس از تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید والامقام گمنام دفاع مقدس بر روی دستان مردم ولایت‌مدار سراسر کشور، تعداد ۱۱۰ پیکر شهید در استان تهران و پیکر ۱۷۰ شهید در سایر استان‌ها تدفین شدند.

در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید والامقام گمنام دفاع مقدس در تهران و استان‌های سراسر کشور برگزار شد و مردمان ولایتمدار ایران اسلامی، شهدای گلگون کفن ملت را سر دست تا خانه بهشت بدرقه کردند.

امروز دیار نصف جهان میزبانان اهالی آسمان بود، میزبان میهمانان ویژه مادر، همان‌هایی که راه و رسم بی‌بی بی حرم را پیش گرفتند و در اوج گمنامی در آسمان و زمین می‌درخشند.

سیل جمعیت، همان جمعیتی که از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تا ۲۵ آبان ۱۳۶۱ و هشتم دی ۱۳۸۸ و ۱۳ آبان ۱۴٠۱ حضور داشتند، به سمت وعده‌گاه همیشگی یعنی گلستان شهدا به راه افتادند تا بهترین جوانان امت را به خانه ابدی مشایعت کنند.

مراسم پایانی تشییع شهدا امروز در شهر یزد با تشییع خودرویی از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و در ورودی پارک بزرگ کوهستان تشییع پیکرهای شهدا بر روی دستان مردم دارالعباده یزد انجام گرفت، پس از آن آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی به ایراد سخنرانی و اقامه نماز بر پیکر شهدا پرداختند.

در شهر سنندج نیز همزمان در روز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) مراسم تشییع ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با حضور آحاد مردم برگزار شد.

امروز در مشهد مقدس نیز همزمان با سراسر کشور مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس و ۲ شهید حادثه تروریستی راسک همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مردم ولایی این شهر به انجام رسید.

مراسم تشییع شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره با حضور پرشور مردم ولایت مدار بجنورد از مسجد انقلاب به سمت میدان کارگر برگزار شد، در پایان پیکر مطهر شهدا در شهرک گلستان بجنورد و شهرستان شیروان تدفین شدند.

در شهر اراک هم پیکر هشت شهید گمنام از میدان شهدا به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر بر فراز دستان اراکی‌های ولایتمدار تشییع شد.

در شهر شیراز نیز مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح از مقابل دانشگاه شیراز واقع در میدان ارم آغاز شد و به سمت بلوار ارم و میدان امام حسین (ع) ادامه داشت.

در این مراسم دسته جات عزاداری و هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم به سوگواری، مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

پس از پایان این مراسم پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در ۶ نقطه از استان فارس شامل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز، سازمان قضائی نیروهای مسلح استان فارس، دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی شهرستان اقلید، مؤسسه فرهنگی تربیتی امام علی (ع) شهرستان لارستان، شهر آشنا شهرستان خنج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان خاکسپاری شدند.

در گرگان نیز پیکر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شاهد، مسؤولان و نیروهای نظامی گلستان از حسینیه ثارالله گرگان تا میدان شهدا و امامزاده عبداالله (ع) این شهر تشییع شد.

در ادامه نیز پیکر یکی از شهدا به صدا و سیما مرکز استان و پیکر شهید دیگر برای خاکسپاری به دانشگاه جامع گلستان واقع در مسیر جاده گرگان - سرخنکلاته منتقل شود.

این ۲ شهید گمنام طی چند روز گذشته مهمان تمامی شهرستان‌های استان بودند و گلستان را از عطر ایثار و معنویت خود متبرک کردند.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس همراه با کاروان عزاداران فاطمی در شهر قزوین برگزار شد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و وداع با پیکر شهید مدافع نظم و امنیت «ستوان دوم حسن بابانیا» و شش شهید گمنام در شهر رشت برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت فاطمه صدیقه (س) پیکر پاک ۱۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، در شهرهای مختلف مازندران تشییع و خاکسپاری شد.

امروز البرز میزبان ۶ شهید گمنام بود، شهدایی که هریک برای خاک وطن خون دادند و پای آرمان‌های انقلاب ایستادند. تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) که چند سالی است در کشور انجام می‌شود؛ یادآور همان مقاومتی است که این روزها در غزه شاهدش هستیم.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس همراه با کاروان عزاداران فاطمی در شهر کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم با حضور گسترده مردم شهیدپرور کرمانشاه از میدان آیت‌الله کاشانی به سمت مسجد جامع کرمانشاه آغاز شد. مادران شهدا در این مراسم با عکس فرزندان شهیدشان حاضر شده بودند و با مویه‌های خود جلوه خاصی به مراسم داده بودند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بود.

دو تن از این شهدای گمنام والامقام در سن ۱۶ سالگی در مناطق عملیاتی فکه و مجنون و دو تن دیگر هم در سن ۲۲ سالگی در سومار و گیلانغرب به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند. همچنین سه شهید ۱۷، ۲۰ و ۲۷ ساله نیز به ترتیب در مناطق عملیاتی چنگوله، سومار و فاو به درجه والای شهادت نائل آمده‌اند.

مهمان دیگر کرمانشاهی‌ها در این مراسم پیکر شهید مدافع حرم، شهید رضا عباسی بود که پیکر مطهرش پس از هشت سال به میهن بازگشته است.

پیکر مطهر ۵ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بر دوش مردم متدین تبریز از میدان شهدا تشییع شد و نماز نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه قرائت شد.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس همراه با کاروان عزاداران فاطمی در شهر خرم‌آباد برگزار شد.

مراسم تشییع شش شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مردم مؤمن و انقلابی شهر قم برگزار شد.

در این شش شهید سر افراز دوران دفاع مقدس قرار است در پنج بوستان شهر قم دفن شوند. مردم شریف قم در مراسم باشکوهی این شهدا را در حرم مطهر حضرت معصومه (س) همراه با عزاداری و روضه برای حضرت زهرا (س) بدرقه کردند.

مردم ولایت‌مدار شهر یاسوج با حضور گسترده در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در قالب دسته‌های مختلف عزاداری حرم تا حرم از حرم حضرت امامزاده عبدالله تا حرم حضرت شاه مختار علیه السلام به صورت پیاده به عزاداری پرداختند. عزاداران یاسوجی در مسیر عزاداری میزبان پیکر مطهر شهید خوشنام بودند و قبل از شروع عزاداری و حرکت از حرم حضرت امامزاده عبدالله پیکر یک شهید خوشنام دیگر را در محوطه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپردند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و برپایی دسته جات عزاداری و تجمع هیئات مذهبی، پیکر پاک پنج شهید خوشنام بر دستان عزاداران پرشور فاطمی در شهر سمنان تشییع شد. در این آئین که از میدان کوثر شهر سمنان آغاز شد، پیکر شهدای خوشنام همراه با برپایی دسته جات عزاداری، بر روی دستان جمعیت عظیم و پرشور عزاداران فاطمی تا میدان سعدی و معراج شهدا در مرکز شهر سمنان تشییع شد.

در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) کاروان اهالی بهشت حامل پیکر مطهر شهید گمنام در شهرها و روستاهای شهرستان نطنز و بادرود حضور پیدا کرد. با حضور پیکر پاک شهید گمنام حال و هوای سرد پاییزی از هر زمان دیگری گرم‌تر و نورانی‌تر شد.

مردم انقلابی و شهیدپرور بادرود، در سه آموزشگاه ١٧ شهریور گردهم آمدند تا میزبان کاروان اهالی بهشت باشند. پیکر مطهر شهید گمنام بر روی دستان پر مهر و محبت مردم قرار گرفت و مسیر خیابان امام, آیت الله طالقانی را تا میدان امام حسین (ع) طی طریق کرده و به گرمی تشییع کردند اشک‌های جاری حاضران در این مراسم، نشان از شوق و تعلق خاطر آنان به ساحت مقدس شهدا و به خصوص شهدای گمنام بود.

پیکر مطهر شهید گمنام مورد استقبال کم نظیر اهالی شش روستای تابعه بخش بادرود نیز قرار گرفت.

در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان نیز روزهای گذشته میزبان کاروان اهالی بهشت بودند و در مراسم بدرقه بهشتیان سنگ تمام گذاشتند و امروز نیز در رثای بانوی دو عالم عزاداری کردند.

 

کد خبر 712560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.