هیئت اندیشه‌ورز ویژه تقویت تعاملات خارجی در استان یزد تشکیل می‌شود

استاندار یزد گفت: سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان یزد، باید مبتنی بر پروژه‌های سند یزد نوین و حل مسائل استان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی و جمعی از مدیران اقتصادی استان به منظور بررسی راهکارهای جذب و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد برگزار شد.

وی در این نشست اظهار داشت: هیئت اندیشه‌ورزی ذیل مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با حضور دستگاه‌های مرتبط و افراد با تجربه تشکیل و برنامه عملیاتی این حوزه تدوین شود.

استاندار یزد با تاکید بر تدوین برنامه مذکور به صورت پروژه محور، زمان محور و متولی محور، خاطرنشان کرد: در تهیه این برنامه، به ظرفیت‌های خاصی که با سرمایه‌گذاری در آن مزیت‌های ویژه‌ای برای یزد در سطوح ملی و بین‌المللی ایجاد می‌شود، تمرکز شود.

فاطمی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان، باید مبتنی بر پروژه‌های سند یزد نوین و حل مسائل استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تقویت و توسعه تعاملات خارجی استان اشاره و بر تهیه برنامه‌ای جهت برگزاری جلساتی با مقامات کشورهای هدف به منظور انعقاد تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به لزوم بهره‌مندی از دیدگاه‌های سفرا و دیپلمات‌های یزدی جهت حرکت هدفمند و مؤثر در این حوزه، گفت: در این راستا شورایی از سفرا و دیپلمات‌های قبلی و فعلی یزدی تشکیل و نشست‌هایی ماهانه یا فصلی با حضور آن‌ها تشکیل شود.

فاطمی همچنین به اهمیت برگزاری نشست‌های حضوری و برخط با سفرای کشورها اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های یزد در حوزه‌های مختلف تشریح و آن‌ها به حضور در برنامه‌های فرهنگی شاخص استان دعوت شوند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب یزدی‌های مقیم خارج از کشور، اظهار کرد: علاوه بر برگزاری نشست‌هایی با یزدی‌های مقیم خارج از کشور جهت ارائه ظرفیت‌های استان، باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری آن فراهم و تسهیل شود.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش بر انجام کار مشترکی در زمینه تولید محتواهای فاخر جهت معرفی یزد و ظرفیت‌های آن در عرصه بین‌الملل، به صورت مکتوب و چند رسانه‌ای با چندین زبان تاکید کرد.‌

کد خبر 712525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.