۴۹ درصد ماشین‌آلات خراسان شمالی فرسوده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری استان ۲۵ سال است که ۴۹ درصد آن‌ها فرسوده هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مشتری امروز _شنبه بیست و پنجم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۶ مجتمع خدمات رفاهی در خراسان شمالی فعال بوده و و شش مورد نیز در حال ساخت است.

وی افزود: متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالت در کشور ۸۳ درصد و در استان ۷۷ درصد است که نشان می‌دهد میزان عقب ماندگی استان حدود ۷ درصد است، اما طی دولت سیزدهم حدود چهار درصد این میزان کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه شیروان، راز و جرگلان بدترین وضعیت بین شهرستان‌های خراسان شمالی را دارد، خاطرنشان کرد: روکش ۹۹ کیلومتر راه روستایی و فرعی طی سال جاری انجام و بیش از ۵۰ کیلومتر نیز راه روستایی احداث شده است.

مشتری از وجود ۵۱ تردد شمار در جاده‌های استان خبر داد و اضافه کرد: ۴۰ سامانه ثبت تخلف در استان فعال است که ۱۰ مورد طی سال جاری به آن افزوده شده است.

وی محور شیروان به بجنورد را پرترددترین جاده استان دانست و گفت: بیش از ۷۰ میلیون تردد ثبت شده که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است. خراسان شمالی شش هزار و ۹۰۶ ابنیه فنی دارد که هشت مورد دیگر در دست احداث است و دو مورد تا دهه فجر افتتاح خواهد شد تا در بحث سیلاب مشکلات کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی ادامه داد: سرقت تابلوهای راهنمایی رانندگی یکی از مشکلات است؛ بنابراین به سمت استفاده از کامپوزیت پیش رفتیم تا این معضل کاهش پیدا کند؛ در حوزه روشنایی نیز با سرقت ترانس برق مواجه هستیم که این سرقت‌ها علاوه بر خسارت مالی، افزایش تصادفات را نیز در پی دارد.

مشتری از اجرای هزار کیلومتر خط کشی راه‌ها طی هشت ماه نخست سال خبر داد و تاکید کرد: ۱۶ نقطه پر حادثه در جاده‌های استان ابلاغ شده که ۱۳ مورد در دست اقدام بوده است و تا پایان سال رفع خواهد شد.

وی از وجود ۲۶۸ ماشین آلات سبک و سنگین در استان خبر داد و اظهار کرد: عمر متوسط ماشین آلات استان ۲۵ سال است که ۴۹ درصد آن‌ها فرسوده هستند، همچنین ۵۷ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان فرسوده است و سازمان راهداری از دو حوزه واردات اتوبوس و تولید، به دنبال رفع این مشکل در کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: جاده بجنورد به جنگل گلستان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 712331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.