انتقاد امام جمعه کرمان از سکوت مدعیان آزادی در مقابل جنایات اسرائیل در غزه

امام جمعه کرمان با انتقاد از سکوت بلندگوهای دنیا در مقابل جنایات صورت گرفته در غزه، گفت: کجایند آن‌ها که از زن و آزادی دفاع می‌کردند؟ چرا در مقابل قتل عام زنان غزه سکوت کرده‌اند؟ آن‌ها که در آشوب‌ها صدایشان دنیا را پر کرده بود، چرا از کودکان و زنان غزه حمایت نمی‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز _جمعه بیست‌وچهارم آذر_ در خطبه‌های نمازجمعه در محل مصلای امام علی علیه‌السلام، با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: دانشمندان حوزوی و دانشگاهی باید در کنار هم جامعه‌ای فعال، پویا و دین‌دار را رقم بزنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که با وجود تحریم‌های همه جانبه و سخت در کشور به وجود آمده است، افزود: سرعت علم در کشور ۱۱ برابر بالاتر از متوسط جهانی است و در حوزه علم و فناوری، ایران رتبه ۱۶ دنیا را در بین بیش از ۲۰۰ کشور دارد که به برکت انقلاب حاصل شده است.

امام جمعه کرمان وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف برای داشتن کشوری آزاد، آباد و پیشرفته در سایه خون شهدای عزیز و ارزشمند دانست و گفت: این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که همه مراقبت کنیم و به آنچه امام انقلاب از ما می‌خواهد جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری، تصریح کرد: با کمال تأسف، پشت این شعارهای رنگارنگ، شاهد نسل کشی و جنایت در دنیا و به خصوص غزه هستیم و درون سازمان ملل که برای توقف جنگ‌ها تشکیل شده است، حق وتو گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نگاه حاکم بر رژیم غاصب و صهیونیست‌ها را قتل عام مسلمانان بیان کرد و ادامه داد: تاکنون آمریکایی ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب اسرائیل استفاده کرده‌اند تا جلوی شکست آن را بگیرند و انسانیت را به مسلخ ببرند.

وی با انتقاد از سکوت بلندگوهای دنیا در مقابل جنایات صورت گرفته در غزه، تصریح کرد: کجایند آن‌ها که از زن و آزادی دفاع می‌کردند؟ چرا در مقابل قتل عام زنان غزه سکوت کرده‌اند؟ آنها که در آشوب‌ها صدایشان دنیا را پر کرده بود، چرا از کودکان و زنان غزه حمایت نمی‌کنند؟

امام جمعه کرمان هم چنین با تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ایشان را شهیده راه امامت و ولایت دانست که در فضیلت، بزرگواری، رعایت احکام الهی، دفاع از حق برتری داشت و گفت: بزرگترین درس حضرت زهرا (س) به ما یاور امام بودن است.

وی بر ضرورت اقتدا به حضرت زهرا (س) در دفاع از امام جامعه، خاطرنشان کرد: بهترین شاخص برای یاور امام این است که جانشین امام یعنی رهر انقلاب را دریابیم و تبعیت کنیم؛ همانطور که رزمندگان و شهدا و سیدالشهدای مقاومت تبعیت از امام را سرلوحه خود قرار داده بودند.

کد خبر 712207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.