اعزام ۴۱ کاروان خدمات‌رسانی هلال احمر به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۴۱ کاروان خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد کاظم فلاحی‌دوست شامگاه _پنجشنبه، بیست و سوم آذر_ در نشست هم اندیشی مسؤولان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: در این مدت ۷۰ میلیارد ریال برای تأمین دارو و خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج و پنج میلیارد ریال نیز کمک هزینه خدمات دندان پزشکی و فیزیوتراپی پرداخت شده‌است.

وی افزود: این میزان کمک هزینه بر اساس ارائه نسخه‌های درمانی به بیماران صعب‌العلاج و برای انجام دندان‌پزشکی و فیزیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک سال گذشته تاکنون همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد ریال وام بانکی برای انجام درمان بیماران صعب العلاج پرداخت شده‌است.

وی تصریح کرد: اعزام ۴۱ کاروان سلامت به مناطق محروم برای انجام خدماتی مانند دندان پزشکی، پرستاری، بهداشت مادر و کودک، تغذیه، حمایت روانی، بهداشت محیط، توزیع دارو بر اساس ویزیت پزشک از دیگر خدمات انجام شده در این مدت بوده‌است.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: دریافت مجوز و افتتاحیه درمانگاه جمعیت هلال احمر استان، ساخت و توسعه داروخانه به متراژ بیش از ۹۰ متر مربع، اخذ مجوز داروخانه هلال احمر استان و راه اندازی آن در آینده نزدیک، راه‌اندازی مرکز گفتار درمانی جمعیت هلال احمر استان، ساخت و احداث انبار جدید معاونت بهداشت و درمان به متراژ ۱۰۰ متر مربع، بازسازی و تعمیر آمبولانس معاونت بهداشت با صرف مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال، راه‌اندازی و اخذ مجوز پروانه بهره‌برداری درمانگاه و فعالیت واحدهای فیزیو تراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، دندانپزشکی، پزشک عمومی، متخصص داخلی، چشم پزشکی، تزریقات و پانسمان، پیگیری و دریافت مجوز داروخانه بعد از ۲۰ سال از دیگر اقدام‌های دولت سیزدهم برای بهبود زیرساخت‌های خدمات‌رسانی هلال احمر استان بوده‌است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن استان افزود: که طی یکسال گذشته تاکنون ۶۵۶ مورد حادثه شامل سیل، آبگرفتگی، زلزله، برف و کولاک، جاده‌ای و کوهستان در استان امدادرسانی شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سوانح جاده‌ای با ۳۱۷ مورد بیشترین حوادث کهگیلویه و بویراحمد در این مدت بوده‌است، گفت: در این حوادث ۳۵ هزار نفر امداد و نجات شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع یکهزار و ۱۸۰ امدادگر برای پوشش این حوادث به محل وقوع اعزام شدند.

کد خبر 712157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.