طرح هادی چشم‌انداز توسعه روستا را مشخص می‌کند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: طرح هادی روستایی چشم انداز توسعه این مناطق را همزمان با پیش بینی نیازها مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، غلامرضا اسماعیلی بعدازظهر _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در نشست مشترک با فرماندار تیران و کرون در محل فرمانداری آن شهرستان اظهار کرد: تهیه و طرح هادی روستایی در انجام پیش بینی نیازهای هر منطقه مؤثر بوده و دستاوردهای آن مشهود است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی همسو با طرح هادی پیش می‌رود، افزود: نقشه برداری بیش از ۷۰۰ روستا برای بازنگری طرح هادی انجام شده تا چشم‌انداز آینده آن مناطق ترسیم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: هزینه‌های طراحی و بازنگری طرح‌ها بسیار مهم است که برای تأمین اعتبار آن از منابع محلی نیز استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: طرح هادی روستاهای هدف گردشگری متناسب با شرایط آن منطقه طراحی می‌شود و در بازنگری‌ها به این موضوعات توجه شده است.

اسماعیلی به مأموریت احداث مسکن نیز اشاره کرد و اذعان داشت: ساخت خانه برای مردم یکی از اقدامات مهم و مورد توجه بنیاد مسکن است که به آن افتخار می‌کند و سالانه تعدادی بیش از یکصد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها توسط این نهاد در استان اصفهان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای طرح نهضت مسکن دولت سیزدهم، مأموریت ساخت نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی بر عهده این نهاد قرار گرفته که به دو صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت اجرایی خواهد شد.

مانع زدایی برای اجرای پروژه مسکن در تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون در ادامه این نشست به تاکید و سیاست دولت در احداث مسکن اشاره کرد و گفت: در این شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شده و موانع پیش روی این پروژه مهم برداشته می‌شود.

علی محمدی کیا با بیان اینکه الحاق زمین به شهرها برای احداث مسکن صورت گرفته، تصریح کرد: خرید زمین دارای مالک خصوصی و یا استفاده از زمین‌های غیرقابل استفاده دولتی برای این طرح در شورای مسکن شهرستان مورد بررسی و در کارگروه‌های تخصصی استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های روستایی برای خدمت به مردم آن مناطق با هم افزایی بین بخشی انجام می‌شود که عمران و ساخت و سازها از جمله این خدمات محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه مسعود بهروز دوست به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تیران و کرون معرفی شد.

کد خبر 712131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.