شهرستان‌ها در اولویت قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی قرار گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در برنامه‌ریزی قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی شهرستان‌ها در اولویت قرار بگیرند تا مدیران شهرستانی تقویت شوند، چرا که با ارائه طرح‌های خلاقانه و نگاه شهرستانی می‌توان تحول فرهنگی جریان‌ساز برای کل استان رقم زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین براتی بعدازظهر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر_ در نشست قرارگاه شهیدآوینی که با حضور معاونان و مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات ریاست این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه شهید آوینی ذیل ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محوریت جوانان متعهد و جریان حلقه‌های میانی، درصدد پیشنهاد سلسله اقدامات ستادی راهبردی و پشتیبانی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی افزود: معاونان و مدیران در برنامه‌ریزی برای این قرارگاه شهرستان‌ها را در اولویت قرار بدهند و با این کار باعث تقویت مدیران شهرستانی شوند؛ معتقدیم با ارائه طرح‌های خلاقانه و با نگاه شهرستانی می‌توان یک تحول فرهنگی جریان‌ساز برای کل استان رقم زد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: لازم است با سرعت موضوعات را در دو گروه درون سازمانی و با حضور مؤسسات، تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری و برون سازمانی با مشارکت دستگاه‌های متناظر فرهنگی به منظور احصاء طرح‌های خلاقانه و قابل رصد، پایش و دغدغه‌های فرهنگی استان را لحاظ و پیگیری کرد.

براتی اضافه کرد: طرح‌های ارسالی به منظور مشارکت در این قرارگاه باید دارای ویژگی‌هایی همچون جامعیت و دربرگیرنده جامعه هدف بیشتری باشد، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های این اداره کل که شامل تمام انجمن‌ها و کانون‌های زیر مجموعه است، بهره گرفت و آن‌ها مجاز خواهند بود در ارائه طرح برای این قرارگاه مشارکت داشته باشند و هیچ محدویتی در این خصوص نداریم.

وی ادامه داد: در ارائه برنامه و طرح باید توجه جدی به مساجد و قرآن شود و از انجمن‌های فرهنگی و هنری می‌خواهیم با ادغام موضوعات و برنامه‌های خود، این رویکرد را در طرح‌ها خود رعایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان سخنانش یادآور شد: فراخوان باید به‌صورت عمومی باشد، اما برخورد و پایش آن به صورت کاملاً تخصصی و از دریچه انجمن‌های تخصصی ارائه شود.

کد خبر 712022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.