ضرورت جلوگیری از آلوده شدن فضاهای آموزشی به مواد مخدر

استاندار کردستان گفت: تمرکز اصلی باید تلاش برای جلوگیری از آلوده شدن فضاهای آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها به آسیب مواد مخدر باشد که ضرورت دارد اولیای مدرسه، خانواده‌ها و متولیان امر بر این مسئله نظارت کافی داشته باشند و کار تبیینی و آموزشی بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیار خسارت بارتر از جنگ نظامی ما را از درون تهدید کند که باید با روحیه انقلابی و جهادی با آن مبارزه کرد.

وی افزود: تمرکز اصلی ما باید تلاش برای جلوگیری از آلوده شدن فضاهای آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها به آسیب مواد مخدر باشد که ضرورت دارد اولیای مدرسه، خانواده‌ها و متولیان امر بر این مسئله نظارت کافی داشته باشند و کار تبیینی و آموزشی بیشتری صورت بگیرد.

استاندار کردستان ادامه داد: در چارچوب قوانین نیز باید با افرادی که به دنبال آلوده کردن مدارس و نوجوانان و جوانان هستند با مجازات شدید برخورد شود چون این مسئله یک جرم امنیتی و فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: بعید نیست که هدف‌گذاری آلوده کردن دانش‌آموزان و دانشجویان ما یک طراحی از طرف معاندان و دشمنان نظام باشد که مستاصل و ناامید از راه‌های دیگر، این بار به تهی کردن داشته‌های نظام روی آورده‌اند که این یک چالش و زنگ خطر جدی است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود کنند و نظارت کافی را داشته باشند.

وی اثرسنجی اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با مواد مخدر را امری ضروری دانست و گفت: باید پایش و بررسی کرد که اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح جامعه تا چه اندازه اثرگذاری لازم را داشته است.

استاندار کردستان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و ساماندهی کمپ بانوان شهر سنندج را اقدامی درخور توجه در این شهر عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم که در سه ماه پایانی سال، معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها اسکان داده شوند که این علاوه بر مرکز استان، باید در شهرستان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

زارعی‌کوشا به ضرورت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در شهرستان‌های استان نیز تاکید کرد و افزود: این کمپ‌ها باید با هدف بهبود و رهایی مصرف کنندگان مواد مخدر از بند اعتیاد دایر شود.

کد خبر 711996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.