لغو روادید ۳۲ کشور به تصویب دولت رسید

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: پیشنهاد وزارت گردشگری برای لغو روادید ۳۲ کشور و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که وزارتخانه مشخص کرده بود، امروز در هیئت دولت تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشنهاد وزارت گردشگری برای لغو روادید ۳۲ کشور و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که وزارتخانه مشخص کرده بود، امروز در هیئت دولت تصویب شد.

وی افزود: دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند. زمانی فقط شعار می‌دادیم، اما اکنون زمانی است که عمل می‌کنیم. این تصمیم بسیار شجاعانه و مدبرانه‌ای بود که دولت گرفت؛ ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که آمادگی دارد درها را به روی مردم دنیا باز کند و تسهیلات بیشتری برایشان فراهم کند تا مردم دنیا بتوانند به‌راحتی به کشور ما بیایند و از مزیت‌های آن استفاده کنند، در کنار آن بسیاری از تبلیغات منفی، شایعات و ایران‌هراسی که امروز یکی از ترفندهای نظام استکباری است، خنثی شود.

ضرغامی گفت: نمایشگاه شکوه پارس دی در پکن برگزار می‌شود و مجوز خروج ۲۱۱ شیء تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه که اشیای بسیار ارزشمندی هستند، با مراقبت کامل صادر شده است و مقرر شد که دولت چین این هزینه‌ها را تقبل کند.

وی گفت: این نمایشگاه تاریخ و تمدن ایران را به کشور بزرگ چین معرفی می‌کند و در جذب گردشگران چینی که بازار مهمی است، تأثیرگذار است و نقش مهمی خواهد داشت و در مقابل بر اساس تفاهمی که با چین داشتیم، نمایشگاهی را هم آن‌ها در موزه ملی ایران برگزار خواهند کرد، برگزاری این نمایشگاه برای معرفی تاریخ و تمدن ایران و ترویج مزیت‌های نسبی کشورمان در حوزه گردشگری بسیار مؤثر است.

وزیر میراث فرهنگی افزود: سال‌هاست که اتحادیه اروپا با ویزای شینگن نوعی یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز ویزایی برای خود تعریف کرده‌اند؛ خوب است که این دولت با تدبیر و شجاعت با استفاده از اهمیت گردشگری چنین اقداماتی را انجام دهد.

ضرغامی گفت: من روی گردشگری تاکید دارم چون نگاه ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیا است و ایران به لحاظ تاریخی، طبیعت، اکوتوریسم، مردم مهمان‌نوازی و گردشگری سلامت از دیدنی‌ترین کشورها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 711667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.