فارس کانون‌ رویدادهای گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری که در استان فارس وجود دارد، این استان قابلیت تبدیل به کانون رویدادهای گردشگری را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید موید محسن نژاد در بازدید از دبیرخانه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، اظهار کرد: برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی باید از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این دو نمایشگاه، شاهد ایجاد یک فضای همدلی با محوریت بخش خصوصی و دولتی هستیم، افزود: به‌صورت تخصصی در شاخه‌های مختلف حوزه گردشگری شاهد حضور فعالانی ازجمله شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی، آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های بیمه‌ای پشتیبان حوزه گردشگری خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خاطرنشان کرد: میزهای ملی تخصصی در حوزه گردشگری در کشور شکل‌گرفته که استان فارس دو میز تخصصی گردشگری عشایر و گردشگری ادبی را به خود اختصاص داده است و در نمایشگاه مذکور شاهد حضور قوی آن‌ها خواهیم بود.

محسن‌نژاد تأکید کرد: در نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز تلاش ما بر این است که ایران در حوزه گردشگری و ظرفیت‌های مختلف این حوزه، تنوع اقوام، صنایع‌دستی معرفی شود و درواقع معرفی مختصری از ایران در نمایشگاه گردشگری پارس انجام شود.

وی ادامه داد: برای حضور اقوام متنوع ایران در نمایشگاه گردشگری پارس نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، تصریح کرد: در این نمایشگاه نیز توانمندی کشور در حوزه صنایع‌دستی با حضور همه استان‌ها و شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش گذاشته خواهد شد.

محسن‌نژاد اضافه کرد: این نمایشگاه نباید صرفاً نمایش هنرهای دستی باشد بلکه باید به بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی، تجاری‌سازی و برند سازی صنایع‌دستی نیز با جدیت پرداخته و شاهد حضور برندها در نمایشگاه باشیم.

وی گفت: برای حضور اقوام متنوع ایران در نمایشگاه گردشگری پارس نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: در نمایشگاه گردشگری پارس به معرفی فرهنگ اقوام در حوزه‌هایی از قبیل پوشش و خوراک پرداخته خواهد شد.

کد خبر 711636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.