اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات استان اردبیل گفت:با اتمام۲۵۰ سایت ارتباطی روستائی، همه روستاهای بالای ۲۰خانوار استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات خواهند پیوست

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، شهریار سرداری شامگاه _سه‌شنبه بیست و یکم آذر_در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل ضمن تشریح پروژه ارتباطات روستایی ( USO) و اقدامات صورت گرفته،اظهار کرد: با اتمام ۲۵۰ سایت ارتباطی روستایی، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و بهره خواهند برد و مشکلات عدم دسترسی به شبکه ملی در مناطق روستایی مرتفع خواهد شد.

سرداری در این دیدارها با ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطی و پوشش اینترنت روستاهای استان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون مجوز تعداد ۳۵۷ سایت ارتباطی جدید از وزارت متبوع دریافت و به اپراتور مربوطه ابلاغ شده است که از این تعداد، ۱۰۷ سایت با اعتباری بالغ بر ۲,۷۷۶ میلیارد ریال راه اندازی و تعداد ۲۵۰ سایت دیگر در مراحل طراحی، تملک اراضی، حفاری و یا نصب تجهیزات قرار دارند که امیدواریم تا پایان سالجاری با بهره برداری از آنها همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی افزود: مجوز ۱۲۱۰ کیلومتر فیبرنوری جهت پایداری و ارتقا کیفیت ارتباطات روستایی از محل uso به مخابرات ایران ابلاغ گردیده که در سال جاری نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر آن توسط مخابرات استان اجرایی خواهد شد.

سرداری با بیان اینکه طرح فیبرنوری منازل و کسب وکارها از اولویتهای ویژه وزارت ارتباطات می‌باشد، اظهار داشت: اجرای پروژه عظیم اتصال منازل و کسب وکارها به فیبر نوری در شهرهای استان اردبیل توسط شرکت مبین نت آغاز گردیده که در صورت همکاری شوراهای اسلامی شهر و شهرداران؛ عملیات اجرایی پروژه مذکور سرعت خواهد گرفت و با اجرایی شدن این پروژه بسیار مهم و زیرساختی ضمن بهره مندی خانواده‌ها و کسب و کارها از اینترنت پرسرعت، زمینه برای توسعه ارتباطات، هوشمندسازی شهرها و اقتصاد دیجیتال در سطح استان اردبیل شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به مشهود بودن توسعه زیرساختهای ارتباطی در روستاهای استان، گفت: انتظار داریم که دولت الکترونیک و هوشمند در استان اردبیل با روند رو به رشدی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشاهده می‌شود، بزودی محقق شده و خدمات آنلاین و مناسبی توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

وی اظهار داشت: با توجه به رشد ایجاد و راه اندازی سایت‌های ارتباطی روستایی امیدواریم گام‌های بیشتری در جهت توزیع عدالت ارتباطی و اجتماعی برای مردم و خصوصاً روستاییان شریف برداشته شود.

آذروند مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز ضمن تشکر از خدمات ارزنده مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در جهت توانمندسازی و توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق روستایی و عشایری ازظرفیت تعداد ۴۰۱۰ شورا و دهیاری‌های استان اردبیل باید استفاده بهینه کرد.

وی افزود: توسعه خدمات فناوری اطلاعات، از زیرساخت‌های ارتباطی ایجاد شده برای رونق کسب و کار و اشتغالزایی روستایی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال یکی از اهداف ما در روستاها و عشایر است.

کد خبر 711560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.