۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
برف و کولاک در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از بارش برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان از اواخر وقت چهارشنبه تا صبح روز جمعه خبر داد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، از بارش برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان از اواخر وقت فردا، چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر تا صبح جمعه، بیست‌وسوم آذر خبر داد و اظهار کرد: از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه استان قزوین تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن در بعضی ساعات، بارش باران است.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه تا صبح جمعه بارندگی‌ها در ارتفاعات و نواحی سردسیر به صورت برف ظاهر می‌شود و روز چهارشنبه شاهد وقوع کولاک همراه با بارش برف هستیم، افزود: علت وقوع کولاک هم وزش بادهای نسبتاً شدید به‌ویژه در امتداد شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین است.

عضو ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی از صبح امروز (سه‌شنبه) تا صبح جمعه روند کاهش دما را پیش رو داریم و از جمعه با توجه به اینکه هوا به صورت صاف تا کمی ابری خواهد بود، به مرور دمای هوا افزایش خواهد یافت.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها مبتنی بر این است که طی روزهای آتی، سردترین هوای استان قزوین متعلق به شهرستان آوج است و گرم‌ترین هوا را هم در شهر سیردان از توابع بخش طارم سفلی خواهیم داشت.

وی با اشاره به نزول بارش‌های جوی به ویژه برف گفت: با توجه به این بارش‌ها شاهد کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود که به همین خاطر باید رانندگان در محورها و مسیرهای برون‌شهری حداکثر احتیاط را به‌کار گیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین افزود: با توجه به کاهش جدی دما در روزهای آینده کشاورزان و گلخانه‌داران باید محصولات خود را از خطر سرمازدگی حفظ کنند، همچنین اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای را در نظر بگیرد.

کد خبر 711362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.