پیش‌بینی سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر پیش‌بینی سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی و صنعتی، دستگاه‌های متولی را به پیگیری و اطلاع‌رسانی واحدهای مرتبط فراخواند و گفت: نباید بروز مشکل در تأمین سوخت گاز منجر به تعطیلی تولید در واحدها شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در نشست مدیریت بحران استان با محوریت کارگروه انرژی اظهار کرد: پیش‌بینی سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی و صنعتی مورد تأکید بوده و لازم است دستگاه‌های متولی به پیگیری و اطلاع‌رسانی واحدهای مرتبط اقدام کنند چراکه نباید بروز مشکل در تأمین سوخت گاز منجر به تعطیلی تولید در واحدها شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید در راستای برنامه‌ریزی و موظف کردن واحدهای مرتبط خود برای اجرای جایگزین دوم سوخت اقدام کنند، افزود: در صورت کوتاهی در این زمینه، دستگاه‌های نظارتی و قضائی ورود می‌کنند و برابر قانون با کوتاهی‌ها برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان و احتمال کم‌فشاری گاز، صرفه‌جویی در مصرف گاز دارای اهمیت بوده و لازم است رسانه‌ها با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز و برق نسبت به آگاه‌سازی افراد برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای مطلوب پروژه‌های گازرسانی در چند سال اخیر، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای خط دوم انتقال گاز از چلوند به اردبیل آغاز شده و با تکمیل آن، میزان سهمیه گاز استان از ۱۱ میلیون مترمکعب به ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

کد خبر 711277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.