صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با صدور هشدار سطح نارنجی از مردم خواست به توصیه‌های لازم جهت مقابله با مخاطرات احتمالی توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود سامانه بارشی به استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در هشدار هواشناسی زمان شروع بارش بعداز ظهر چهارشنبه ۲۲ آذر و پایان آن ظهر پنجشنبه اعلام شده است.

اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، نقاط مرتفع و گردنه‌های استان به سبب بارش برف، سیلابی شدن مسیرها طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی نوع مخاطرات این سامانه بارشی است.

همچنین عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها توصیه شده‌است.

اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کار و انتقال محصولات کشاورزی به انبارها استاندارد، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر دیگر توصیه‌های هواشناسی به مردم است.

ضمن اینکه طبق اعلام هواشناسی در صورت هرگونه تغییر در نقشه‌ها، روزهای آینده اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

کد خبر 711237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.