حساسیت دارویی علت احتمالی فوت کودک رفسنجانی

با گذشت دو روز از مرگ دختربچه چهارونیم ساله رفسنجانی در مرکز آموزشی و درمانی مرادی، علت احتمالی فوت کودک حساسیت دارویی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، ابتدای هفته جاری دختربچه چهار و نیم ساله به منظور انجام عمل جراحی لوزه در مرکز آموزشی و درمانی مرادی رفسنجان بستری می‌شود اما پس از تزریق داروی بیهوشی فوت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پیگیری برای علت بروز حادثه خبر می‌دهد و ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی می‌گوید: کودک پس از دریافت داروی بیهوشی دچار ایست قلبی می‌شود که موضوع توسط مراجع ذیربط و پزشکی قانونی در حال بررسی تخصصی است.

وحید شاهرخی محمدی با اشاره به اینکه تزریق داروی بیهوشی زیر نظر پزشک متخصص انجام شده است، اضافه می‌کند: جلسات متعدد برای رسیدگی به موضوع تا حصول نتیجه ادامه دارد.

با روشن شدن زوایای جدیدی از ماجرا و انتشار اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، علت فوت کودک حساسیت دارویی و واکنش بیمار و عوارض داروی بیهوشی اعلام می‌شود.

در این اطلاعیه با تأکید بر اینکه فرآیند احیای کودک به مدت تقریباً یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامیده است، چگونگی و انجام بررسی‌های بیشتر برای تکمیل پرونده یادآور شده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «یافته‌های پزشکی قانونی تاکنون بیماری زمینه‌ای یا اختلالی را در راستای توجیه فوت کودک مطرح نکرده است؛ هم چنین نوع و میزان داروی تجویزی توسط متخصص بیهوشی بر بالین کودک، علمی و درست بوده است. لذا نظر به اینکه بدحال شدن بیمار بلافاصله بعد از تزریق داروی بیهوشی اتفاق افتاده است اولین فرضیه و احتمال، حساسیت دارویی و واکنش بیمار و عوارض داروی بیهوشی است».

این اطلاعیه می‌افزاید: «در صورت اثبات ارتکاب هر گونه قصور و تخلفی از طرف هر فردی با متخلف یا متخلفین برخورد قانونی خواهد شد».

کد خبر 711234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.